Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Har så lyst på salami, men er det egentlig spekemat? Har hørt at gravide ikke skal spise spekemat. Men så ble jeg litt i tvil, er salami egentlig spekemat?
SusyQ Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Spurte akkurat jordmor Siri om det samme. Hun sa salami var spekemat, men hvis du putter den i fryseren i et par, tre dager kan du spise så salami med god samvittighet. Fryseren dreper nemlig alle potensielle bakterie. Jeg puttet pakka mi i fryseren i går, og gleder meg til ristet brød med salami på om en dag eller to :-)
mamma for 2.gang Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Jeg spiser salami nå,og gjorde det under mitt forrige svangerskap.har aldri lagt det i fryseren,men spiser det ikke hvist det har ligget flere dager åpnet i kjøleskapet
SusyQ Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Jordmor Siri sa at man ikke skal spise salami og spekeskinke fordi det faktisk er rått kjøtt. Frysing dreper alle eventuelle bakterier. Sikkert ikke noe bakterier i en nyåpna pakke her i Norge da, så går sikkert bra uansett :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå