Gå til innhold

Svensk som skall ha barn i juni...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det går inte att öppna det andra inlägget så jag skriver här istället. Jag är svensk och är beräknad till 21/6, men har inte varit på UL ännu.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hej!!

Vad lustigt att de inte gick att öppna inlägget jag skrev.

Vad kul, jag har å BF den 21 juni, ska på Ul den 23 januari. Har du fått tid ännu för Ul??

Skrevet

Vad kul att vi har samma dag! Jag har inte fått tid för UL än, men skall på kontroll hos barnmorskan i morgon, så då kanske jag får veta när det blir. Det ska bli spännande. Jag fick göra ett tidigt UL i vecka 7, då var barnet bara 7mm långt, men man kunde ändå se tydligt hur hjärtat pickade.

Men annars märker jag inte så mycket av graviditeten än. Jag har inte fått mage och jag har inte känt barnet än - tror jag i alla fall. Jag har haft lite "bubbel" i magen som skulle kunna vara något, men jag är inte säker. Det är inte lätt att veta vad man ska känna efter.

Skrevet

Fick heller inte øppnat førra vedlegg.

Svensk med termin 8 juni.

UL nesta tisdag.

Var kommer ni ifrån? Bor ni i Oslo i så fall kommer ni på BIM treffen fredag?

HM aaanna jobber tilfeldigvis ikke innenfor hotellbransjen????

Skrevet

PS! Misan bubbler er babyen så det er små sparkar du kjenner. Helt fantastisk och det blir bara mer och mer:-)

Skrevet

Japp, jobbar på restaurang....Vet du vem jag e?

Vad e detta om...Bim træff Fredag?

Skrevet

Då er du nok ikke den jeg tror. Har hørt om en Anna som er gravid i thon gruppen, kjenner henne bare så vidt.

JA på fredag er det BIM-treff på EGON se bim treff ved siden av her.

Kul om du kunde komma.

Skrevet

Var hos barnmorskan igår och allt såg bra ut. Barnet var väldigt rörligt så jag fick inte höra hjärtljuden, men istället så kollade hon dem på UL. 142 slag/minut. Så jag fick en liten förhandstitt på babyn, vi har inte varit på det stora UL än. Jätteroligt att få se!

Skrevet

Grattis så kul. Det er helt fantastisk å få kænslan av lite liv.

Skal på ordinær UL på tisdag og då er jag 20 uker så hoppas jag får se køn. Skal du på bim treff idag???

Annars ha en fin helg.

Skrevet

Hej! Jag är oxå svensk men ska inte ha förrän i juli... Tänkte jag säger hej iallafall ;o). Bor i oslo. Har vart på 4 (!) ultraljud redan. Sista var i tisdags å då såg man bebisen jättebra. Den låg å sov å ble lite sur när vi puttade på den tror jag för den vände sig om och sparkade mot oss...

Hur länge har ni bott här??

Skrevet

oj...har du fått vara på 4 ultraljud!!! Jag väntar fortfarande på mitt första...längtar!

Har bott här i Oslo sedan sep 05. Och blir.

Hur länge har du vart hör då?

Skrevet

Hej! Så kul!!

När hade du fått tid för de riktiga Ul? Och vilken Barnmorska går du hos?, jag var hos en jätte mysig på Grunelukka hälsostation. Men nu ska jag inte dit förrän v 24? Lät inte de långt borta? har bara vart där en gång när jag skrev in mig v 12, ska på Ul den 23 jan. Och så sa hon att nästa "träff " var i v 24?!!!!!

Skrevet

Hej och vælkommen til svensk klubben:-)

Har bott hær i 10 år snart. Bor lite utanfør i Lørenskog och det ær hær jag har jordmor. Skal føda på Ahus.

Men ær inne i Oslo varje dag eftersom jag jobbar dær. Kul om ni hadde blivit med på næsta træff. Var kommer ni ifrån? Jag kommer ifrån Falkenberg.

Skrevet

hej läste just denna tråd och tänkte att jag också ville hänga på er svenskor!

jag är 23 år, bott i oslo nu i 4,5år och är i vecka 26 med mitt första barn.

kommer från dalarna- leksand

Skrevet

Puttar denne lite lengre upp. Fint at ha kontakten.

Skrevet

I kväll ska jag på mitt första Ul....känns kul & spännande!!! Tycker jag fått vänta i evigheter....men äntligen!!

Mår bra med graviditetn, förutom den stapp täta näsan...jag lider!! Men var igår till läkarn. Han avrådde mig helt att använda vanligt näs spray. Skrev ut ett som heter Nasonex som har lite kortison i sig. Hoppas de hjälper!! Har även köpt ett sånt nese horn så att jag själv kan skölja näsan. Ska tydligen vara jättebra!

Sedan jag blev gravid så har jag 6-7 ggr haft sjuk huvudvärk och legat pall i säng upp mot 4 dagar / gång! Inne på 5 dagen idag!! sååååååå less!! Frågade läkaren igår om han visste vad de kunde vara...men han kunde inte svara. Kan ha ngt med min täta näsa att göra, bihålerna eller spänningar från nacken!! Blir galen om de ska återkomma dessa attacker!!

Är de ngn annan som har / haft likande???

Skrevet

Hm har inte haft huvudværk, men les linken nedanfør.

http://www.babyverden.no/templates/Article____462.aspx

Men næsan kænner jag till. Har køpt naturmiddel med bukkhornsfrø som er bra før slimhinner, men vet inte riktig om det hjælper. Jag fick livostin av lækaren och det hjælper lite. Annars ær irriterade slimhinner førbundit med hormonene i graviditeten sa min jordmor och inte så mycket man får gjort med det.

Skrevet

...så var de Ul sagt & gjort. Mitt lilla barns hjärta slår inte!!

Jag är såååååååå ledsen, känslan overklig & ond. Har just vant mig i tanken att vara gravid...att just jag ska bli mamma. Jag älskade tanken...nu ska jag bara glömma allt....& allt vara som förr. De e så sjukt! jag är så ledsen. Mitt lillla barn lever inte. Ska föda ut de i morgon. Allt är upp & ned. Så sjukt! Så konstigt!

Jag vill bli MAMMA!!

Bara några ord...måste få de ur mig...

Skrevet

Nej vad trist! Vilken fruktansvärd upplevelse när något man gått och sett fram emot så mycket vänds i en sådan tragedi. Det är verkligen ens värsta mardröm. Jag blev så ledsen när jag hörde det. Jag hoppas att du har mycket stöd runt omkring dig.

Vänliga hälsningar

Skrevet

Nej, gud så tråkigt!! Det måste vara fruktansvärt!! Skulle precis gå in här och säga hej igen för jag glömde bort att jag la in mitt inlägg här... Men det var ju inget kul då när det har gått så här för dig!! Hoppas det går bra för dig idag... en tröstkram från mig!

Skrevet

Åh nei, nu gråter jag med deg. Jag vet precis hur det ær. Har varit igjennom en MA dær fosteret inte levde. Hadde varit døtt i 4 veckor i min mage. Jag har også varit igjennom en SA. Så jag vet något om vad du ær i gjennom nu och det ær helt førfærligt. Det ær bara att gråta massa och sørga. Jag vet att det inte ær något som trøstar dig nu, men DU kommer att bli MAMMA. Du vet att du kan bli gravid och du kommer helt sækert bli det igen.

Bara sæg till om du undrar något eller behøver trøst så ær jag hær.

STOR KRAM

Skrevet

Pillis!!

Får jag fråga vad som hände dig...och hur man kommer vidare. Känns som om tiden står still. Har så otroligt mkt sorg i mig...de gör så ont. Orkar du berätta ngt från din situation....behöver inte om de är jobbigt!

Kramar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...