Gå til innhold

Hva spiser deres ca 5mnd gamle baby?Når øke til 2 måltid fastføde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi får mme.Hun fikk grøt fra hun var 4 mnd,dette syntes hun var kjempegodt,men så begynnte hun å tulle litt.Ville bare leke med skjeen istedet for å spise.Så vi gikk over til meiddagsglass,det går ned på høykant.Hun får et halvt hver kveld kl 19,og fyller på med mme etterpå.Hun sovner aldri før 21..

Hva gjør jeg videre nå?Når begynner en å øke til 2 måltider osv?

Ser for meg at hun får middagsglass tidligere på dagen etterhvert.F.eks i 15 tiden,åsså grøt kl 19 og mme etterpå.Men når begynner jeg med det?

Hvordan ser deres dag ut med mat for babyer på ca samme alder??

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da min var 5mnd spiste han 3 måltider eks grøt morgen og kveld+ banan.Du kan bare øke måltidene når du er at hun tåler og liker det hun får. Ingen grunn til å holde tilbake,mener nå jeg. Prøv deg fram,du merker fort hvis hun ikke tåler eller liker det du gir henne.

Skrevet

Gutten min begynte også med grøt da han var 4 mnd og han elsket det fra dag en, kom raskt opp i en porsjon. Begynte å sove mye bedre også, men da han nærmet seg 5 mnd så begynte han å våkne flere ganger på natten. Så da vi var på 5 mnd kontroll forrige uke, så fikk jeg beskjed fra HS om å begynne med et grøt måltid til, så nå får han grøt kl 12 og kl 18 og pupp/mme innimellom! Etter at han begynte med måltid nr 2 vil han ha mindre melk, nesten ikke interesert i puppen lenger og drikker toppen 100 ml mme, det bekymrer meg litt egentlig!

Ser for meg at jeg begynner å tilby han litt middag når han er 6 - 6,5 mnd.

Da må jeg vel gi grøt kl 10, middag 2-3 tiden og grøt kl 18 og natta kl 19.30 :)

Skrevet

P.s nå har han sovet hele natten en uke :) tvi,tvi...

Skrevet

Det er bare å prøve seg frem. Når gutten min var 5,5 mnd. hadde vi 3 måltider med fast føde. 2 med grøt og 1 med middag : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...