Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Er det vanlig å sette sonde på kolikkbarn?? Ingen av mine barn har hatt noen problemer, men en venninne av datteren min har fått en liten gutt som sliter med kolikk. Hun setter sonde i rumpa på ham nesten hver kveld. Mulig jeg er gammeldags osv men er dette virkelig vanlig? Han er blitt 3 mnd nå å de sliter fortsatt,men han roer seg visstnok når hun setter denne sonden å får ut lufta. Er ikke dette litt skummelt i lengden? Bør ikke den lille kroppen "lære" seg å få ut lufta selv! De har prøvd alt som er av både te,kiropraktor osv uten hell....Noen andre som setter sonde? evt erfaringer?
Mamma til gutt06+jente mai-10 Skrevet 17. februar 2007 #2 Skrevet 17. februar 2007 Det har jeg aldri hørt om... Men fikk anbefalt av de på sykehuset å hjelpe han med å få ut bæsj hvis han plagdes med det. Da skulle vi bruke febertermometer. Men selvsagt være veldig forsiktige.
Anonym bruker Skrevet 18. februar 2007 #3 Skrevet 18. februar 2007 Det er svært vanlig å sette en sonde,febertermometer eller kvinnekateter på babyer/barn/voksne (rectumsonde hos voksne) som har luftsmerter, men ikke klarer å få det ut. Men kanskje ikke så lurt å gjøre det hver kveld i lengden,nei? Men kolikk pleier vel å gi seg rundt 3 mnd alder,så forhåpentligvis trenger hun kanskje ikke å gjøre det like ofte som tidligere...etterhvert..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå