Gå til innhold

En dag igjen... Samme som på 3. trimester

Anbefalte innlegg

Jeg har en dag igjen til termin og lurer på å dra på kafé i dag. Men, saken er at jeg er "redd". Har ikke vært så mye ute i det siste, mest her hjemme alene. Redselen min går på "hva hvis vannet går?". Jeg er ikke redd for å få rier, for det kommer vel verken kastet på meg eller "fossende" fra ut mellom bena... Er det urimelig å være redd for å gå ut blant folk rundt termindato? Fornuften min sier at det er urimelig, men jeg vet liksom ikke helt... Noen synspunkter?

Litt flau nå, så signerer med

Fortsetter under...

hei hei:)

jeg hadde termin på lørdag...men ingen tegn til fødsel da,så vi dro på kafe....var på kafe i går,og det ser dårlig ut med fødsel i dag ,så det blir nok kafe på meg idag og:))

jeg har den innstillinga at jeg driter i om vannet går omså midt på kjøpesenteret,bare den ongen kommer ut!!

folk ser jo at jeg er gravid,og sjønner nok at det er vannet som går om det plutselig skulle komme fossende....

.

gå på kafe og kos deg du...ikke tenk på om vannet skulle gå.det gjør det sansynligvis ikke akkurat mens du er ute blandt folk!!:)

Takk for svar... Det er akkurat dette fornuften min sier også, men med min "typiske" uflaks, går vannet akkurat i det jeg sitter og inntar lunsjen på en kafé stappfull av mennesker. Og da kommer det nok fossende, kan jeg tenke meg... Jeg er vel kanskje ikke lei og utålmodig nok ennå??? Gi meg fjorten dager på overtid, så kanskje jeg får noe av den samme innstillingen!

Men takk for svaret. Skal tenke litt til... :-)

Dette kan kanskje gjøre konsekvensene mindre hvis noe skulle skje.

- Pakk noen store bind i veska

- Ta med et bukseskift.

- Gå med en kåpe som dekker over baken. Heng den over stolen så du kan dra den på deg om noe skjer.

jeg har tenkt på akkurat det samme. Og vært litt bekymret. Men så tenker jeg at det kan jo ikke være så farlig. Og at det kansje er bedre å ikke prøve skjule hva som er skjedd., gjerne be personalet om hjelp. Hos meg har ikke hodet ferstet seg ennå, så jeg bør helst legge meg ned flatt hvis vannet plutselig går. Da må noen komme og hente meg, og ikke farlig da om ambulansen kommer. Hadde jeg vært en annen kafegjest i en sånn situasjon, som tilskuer altså, så hadde jeg tenkt, "hjelp, skaff den damen hjelp. Å så spennende, nå er det i gang". Også hadde jeg lurt veldig på hvordan det gikk med den fødende... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...