Gå til innhold

Når bytter dere over til stor seng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når bytter dere fra sprinkelseng til stor seng, og hvorfor?

Gutten min er 2 år og 2 mnd, og jeg lurer på når det kan være på tide?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi byttet da hun ble 2 år. Fikk seng i gave av oss. Det var ikke noe grunn til å beholde sprinkelsengen siden ho hadde flytt ut av den i et halvt års tid.

Skrevet

Vi bytta her om dagen, han ble 2 den 19 des. Bytta fordi lillebror trengte sprinkelsenga.

Skrevet

for lengden sin del kunne mine vært i sprinkelseng til de var tre. Førstemann fikk junior seng da han var 1,5, fordi han hoppet ut om natta. Yngste er 2,3 og ligger der fortsatt. Kan selvsagt hoppe ut, men han venter til vi kommer. Eldste var jeg redd skulle skade seg.

Skrevet

Vi byttet over nå rett før jul, og da var han 2 år og 3 mnd. Han er lang for alderen og begynte å skalle i sprinklene når han snudde seg. Han sover ganske urolig om natten og snur seg mye. Vi byttet til juniorseng med sengehest, og det har gått veldig fint. Hender han kommer inn til oss på morgenkvisten, men det er helt ok foreløpig ((:

Skrevet

vi byttet til stor seng litt før hun fylte 2..Mye fordi hun nesten kom seg ut av sprinkelsenga, og da var det farligere å bruke den enn en vanlig seng...Det endte med at hun valgte å stå opp 7 istedet for 9 for nå kan hun gå ut av senga...Men det har begynt å rette seg igjen...Pluss at det er plass til flere bamser i den store senga..:D

Skrevet

Vi har ikke byttet ennå, og har en gutt på 2 år og 5 mnd. Han har fortsatt god plass og har ikke forsøkt å krabbe ut (har oval seng fra Stokke). Han har heller ikke yngre søsken som trenger sengen, så vi kommer til å la han ligge i den en stund til. Når han blir for stor eller begynner å krabbe ut kan vi bare bygge om sengen slik at den blir åpen og lengre.

Skrevet

vi byttet for 10 dager siden, fikk stor seng i 2. års dagen. Grunnen er at vi vil venne henne til den, hun blir nemlig storesøster om 11 uker, minsten skal ha spinkelsenga hennes =)

Skrevet

Vi byttet rett før jul, han ble 2 1/2 nå i jan. Vi byttet fordi nå greide han å komme seg ut av sprinkel sengen, og at vi fikk en ny i gave til han. Han er kjempe stolt over den nye "stor" sengen som han sier!

Skrevet

Da lillegutt var 26 måneder gammel begynte han å klatr ut av sprinkelsengen. En gang lot han seg gli ned på knærne mine med en elegant salto ; det var kroken på dør på sprinkelsengen.

Skrevet

Vi byttet da hun var ganske akkurat to år.

Skrevet

Vi bytta når hun var nesten 2 år

Skrevet

Jeg skulle gjerne byttet seng nå, ho har klatret ut en god stund nå.. Veldig skummelt, men vi har ikke plass til større seng på soverommet enda, så det får vente til vi har bygd på:)

Skrevet

Da eldstejenta var 20 (ble to år i desember) mnd og lillesøster meldte sin ankomst og trengte sprinkelsenga:-)

De har masse fine voksesenger på IKEA, gikk kjempefint å bytte til ordentlig seng iallefall.

Skrevet

Vi gjorde det i november.. for hun skal bli storesøster i januar.. og da ville vi lissom ikke rive henne vekk fra den og gi den til lillesøstere,.. det kunne jo bli galt... hun var litt over 2 år... og gått kjempe fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...