tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Er ikke det tidlig? Hun kommer med surleppa hvis andre holder henne når vi er på plasser med masse folk. Går helt greit når det er 3-4 her på besøk, men hvis det blir flere enn det virker det som hun får panikk! Har/er ofte på besøk, så hun er godt vant til det. Merkelig )
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Det er helt vanlig - til og med et godt tegn! Det viser at den sosiale utviklingen er på plass. Når ungene mine har vært inne i disse fasene (for det er flere stadier av dem), har jeg passet på å være blid selv, og vise ungen at det ikke er noe farlig. Når ungen blir litt tryggere, bør han/ hun venne seg på å være i fanget til andre. Det er lurt om ungen er hos andre mens han/ hun kan se mamma eller pappa samtidig.
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Stemmer det, når jeg var og besøkte kolleger da hun var 3 mnd hang hun med leppa da hun så at mammaen hadde overlatt henne til noen andre. Viktig at du er et trygt holdepunkt når hun reagerer sånn ja!
tulleku *Oda-06 Alma-09* Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2007 Ok. Godt tips - og tusen takk for svar )
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Ikke uvanlig. Slik var gutten vår på den alderen. Egentlig litt greit at han fikk det tidlig. Har vært en sosial storsjarmør fra han var 6 mnd ) Et lite tips er at nye mennesker (dem hun er skeptisk til) overser babyen helt i starten (f.eks de første 5 til 10 min). Det fungerte bra her. Da fikk poden litt tid på seg før de ville bli kjent med ham, snakke til ham osv. Virket tryggere i situasjonen da. Et annet tips er å sette han med ryggen mot den personen som skal holde henne, slik at hun ser deg hele tiden. Poden var skeptisk til besteforeldrene også han og det var litt slitsomt ;-) Men det går over! Ha fokus på jenta di og ta det i hennes tempo. Lykke til!
mamma til en prinsesse Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Sånn er det med jenta mi og. Hun har vært sånn siden hun var 3 1/2 mnd. Er ganske kipt at hun skal begynne å gråte med en gang andre holder henne. Skal ha barnedåp om to uker, så skal jo bli festlig det. Blir vel til at jeg må holde henne hele dagen. Håper hun snart vokser det av seg. Hvor lenge pleier de egentlig å ha en sånn redd periode???
♥ Snøblomst ♥ Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Perioden her varte ganske lenge (føltes det som). Kanskje 2 mnd? Og det var utrolig deilig når det var over. Herlig å ha besøk når mini gliser fra øre til øre og går fra fang til fang for å dele ut koser. Kjente at skuldrene senket seg noen hakk da dette var over ) Bare gled deg!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå