Gå til innhold

Lettere oppgitt..Blir nok borte jeg nå:(

Anbefalte innlegg

da jeg var 10 uker på vei startet jeg med blødning 1 dag og lysbrunaktig utflod(ingen smerter akkurat) så mistet jeg symptomer. Har ringt legen i uke 12 fordi jeg var bekymret. Men sa det ikke var noe og bekymre seg over. Har tatt to tester med to ukers mellomrom og de blir svarkere og svakere.. Idag såvidt en skygge:(Jeg har hatt MA,har jeg ikke? Nå sitter jeg her, borte fra jobb. Typen er skuffa og reist på jobb og sitter og venter slik at jeg får avbestilt jordmor og timer.. så hvis ikke jeg har lov til og være trist så må jeg unnskylde.

Fortsetter under...

det med testene trenger ikke bety noe.

hcg nivået synker rundt uke 11-12 har jeg hørt.så det vil gi svakere strek på testen. men, siden du har hatt blødning må du prøve å komme deg til UL sånn at de kan sjekke ut om det er liv elelr ikke,

det kan fortsatt gå bra, men jeg vil ikke gi falske forhåpninger heller, mistet selv i uke 13 og da sa legen at brun utflod ikke var noe å bekymre seg over etc og på sykehuset fikk jeg beskjed om å vente og se det an da jeg starta å blø, men ver snill mot deg selv og ver helt bestemt og streng og si at du SKAL ha UL.

lykke til, jeg veit det gjør vondt

Uffa meg..Nå har jeg ringt jordmor og avbestilt. og så har jeg ringt legen og avbestilt 2 svangerskapskontroll. Var sikre på at jeg hadde abortert da jeg fortalte hendelsesforløpet. Og herregud gråt som en unge. Visste ikke at det ville gå såå innpå meg. Nja, man føler seg så tom og vil helst bli borte for alt og alle. Gruer meg til og fortelle det til andre. Godt og vite at det er flere her som skjønner følelsen. Hmm, hva skal jeg gjøre nå. Føler at jeg ikke orker dette en gang til.. ..Men takk for all respons på innleggene mine.

E du sikker på at du ikkje vil dra på ultralyd å sjekke?

Legen kan jo ikkje vite om du har mistet utn å ha undersøkt deg i d hele tatt.

Eg hadde ikkje klart å slå meg t ro m d hvertfall, måtte ha fått d sjekket og bekreftet 100% om du skjønna.

Uff syns utrolig synd på deg no,og forstår kjempe godt at d går inn på deg!!!!!!

Kanskje du ska ringe t mannen så han kan komme hjem fra jobb å være m deg?

Tenke masse på deg og håpa så inderlig at legen og jordmor har feil!!!!

Ring legen og be om henvisning til UL, du må jo evt også ha utsrapning dersom det er en MA. Forøvrig trenger det altså ikke åha gått galt selv om de evt måtte si det over telefon. Det er det dummeste jeg har hørt!! Så få en UL, og få det bekreftet/avkreftet!!

hmm, nå ringte legen min opp faktisk. Ville at jeg skulle komme dit imorra for sjekk (og evt bli sendt til utskraping.)så lenge ikke noe hadde kommet ut. Han var bekymret fordi jeg hadde vært så nede i tlf med kontordamen. Jeg nevnte det at hun bare hadde avist meg sist og da ble hun sur og sa at slikt hadde de ikke fått gjort noe med da likevel. Vet jo det men da hadde jeg jo sluppet å gått hele jula og bekymret meg og fått det vekk med en gang. Nå ligger det dødt i magen og det er ekkelt..

Annonse

Blir vel sendt på UL nærmeste dagene(hvertfall utskraping) Det var liksom ett par uker forsent men godt og få det gjort. Det har ikke vært like gøy å være gravid som jeg håpet. Godt at det er mange det går bra med. det er dere vel unnet:) Lykke til dere alle!

dette syntes jeg virker veldig rart. jeg hadde en blødning når jeg var 11+6 ingen sa noe om MA da og jeg ble sendt på UL. Alt stod bra til. Hcg nivået skal jo synke i uke 11-12. Jeg hadde insistert på å få ul idag, jeg ringte faktisk direkte til sykehuset og kom inn samme kveld. Er jo mange som har blødninger uten at det er noe.

dette syntes jeg virker veldig rart. jeg hadde en blødning når jeg var 11+6 ingen sa noe om MA da og jeg ble sendt på UL. Alt stod bra til. Hcg nivået skal jo synke i uke 11-12. Jeg hadde insistert på å få ul idag, jeg ringte faktisk direkte til sykehuset og kom inn samme kveld. Er jo mange som har blødninger uten at det er noe.

Testen viste så vidt noe idag. nesten usynlig (måtte granske nøye for å se noe)og så blødningen og symptomene som forsvant. eneste som er igjen er kiloene.. Da sa hun at hun måtte desverre si at det var gått galt, noe som er vanlig bla bla bla

Syns du skal vente med alle bekymringer til du har vært hos legen i morra jeg. Det er ikke uvanlig med blødning. Og det er heller ikke uvanlig å miste alle symptomene rundt uke 10. I mine to forrige svangerskap har kvalmen gitt seg i løpet av uke 10.

Og det er riktig som de andre her skriver at hcg synker rundt uke 12.

Og en siste ting, herregud, den legen bør skifte kontordame.... Slik behandling skal ingen ha uansett om dem er 6 eller 12 uker på vei. Jeg er rystet. Hvis det er en MA er det jo viktig å få konstatert det og få en utskrapning. Det er jo litt dumt om du må gå slik til uke 18 da rutineUL er.

Jeg føler med deg. Vondt å gå å bekymre seg og gå i uvisse. Bedre å vite fakta uansett positive eller negative. Jeg vet det da jeg har vært igjennom litt av hvert i mine to svangerskap.

Ønsker deg masse lykke til i morgen. Og uansett hva resultatet blir er det godt å bli 100% sikker.

Mange trøsteklemmer

Annonse

Hadde jeg vært deg hadde jeg ringt til gyn.pol. på det sykehuset du hører til og bedt om og få komme inn i dag!

Jeg forlangte det for litt siden,og jeg kom i hvertfall inn på dagen.....jeg orket ikke vente med og vite om det hadde skjedd noe eller ikke! (hadde en del blødninger)!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...