Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #1 Skrevet 9. januar 2007 Vi har ei jente som bestandig har vært lett å legge. Men siden jul har det vært pappans oppgave og nå er det bare tull. Han har vendt henne til å enten sovne med flaska i munnen eller ved byssing. Synes det er helt hull i hodet å gi de små slike vaner når det ikke er nødvendig. Han sier selv han synes det er sååå kosellig med en sovens bylt på armen, og det er jeg vel forsovet enig i er koslig nå som hun er 6 mnd, men snart kommer tennene og da er flaska ikke lov lenger og vi står igjen og må bysse en unge som bare blir tyngre og tyngre. Tror ikke det blir så koselig i lengden. Så nå er vi blitt enige om at det er jeg som skal legge en stund fremover, for hun forventer ikke samme behandling av meg.
Stratos med 3 barn Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Ikke flaske etter tenner? Hvorfor ikke det?
LivetErEnLek Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Mulig jeg er helt på jordet nå, men når barn har fått tenner, er vel det siste som skal skje før de legger seg tannpuss? Har hørt det er annerledes med amming, men når det gjelder mme, så er vel ikke det anbefalt å sovne til mat. Synes det høres fornuftig ut det hovedinnlegger her sier. Har ei snuppa selv på 6 mnd og gir også mme og lar henne ikke sovne for kvelden med flasken i munnen.
Stratos med 3 barn Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Trodde det var selve flaska jeg da vet du...., man kan jo ha vann på den å. For hvis det var tannstillinga eller noe, er hun jammen "heldig" som har et barn som ikke har fått tenner enda. Min er bare 4 mnd og har allerede 2..... Og jeg tror ikke jeg kan forvente meg at han starter å drikke av kopp når han ikke ammes mer
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 Jenten min godtar ikke vann på flasken. Det skal være mme, ingenting annet er godt nok. Så da synes jeg ikke noe om at hun sovner med den i munnen. Tror neppe det har noe å si for tannstillingen så tidlig, så det er tannråte jeg bekymrer meg for. Tror strengt tatt det hadde gått bra selv om hun fikk mme på flaske å sovne med en stund til også, men eller annen gang må vi kvitte oss med den vanen, så hvorfor ikke nå, før den har satt seg skikkelig? Hilsen Hoveninnlegger
firemerkersmør Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 Helt enig med HI jeg. Er jo dumt å gi de vaner som man må vende de av med. Blir morro for mannen din å bysse en unge på 15 kg i søvn, he-he. Litt typisk mannfolk det der. Mannen min også lar Tassen på 6 mnd sove ettermiddagshvil på brystet hans. Sikkert greit for han at han gjør det en lørdag, men kan likke ligge låst til sofaen med han i flere timer hver dag. Mannen min har jo da også en unskyldning for å ligge. Får jo kaffe og greier også da. Han kan jo ikke reise seg...
Hoppetussa Skrevet 9. januar 2007 #8 Skrevet 9. januar 2007 Med flaske blir det sånn at tennene "bader" mer i væsken enn ved pupp/kopp. Og mme har ikke samme egenskaper som mm har i forhold til gunsten ved tenner. Her kvikner hun alltid til når pappan skal prøve, hun har skjønt at det hjelper å glise, for da gir han henne oppmerksomhet. Så det er en ubeskreven regel herat jeg tar meg av legginga.
firemerkersmør Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 De er kanskje litt myke disse pappaene.... Er gode å ha da :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå