Gå til innhold

noen som kan hjelpe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei..

jeg sliter med søvnen til min datter på 11 mnd, ho sover minimalt lite på dagen, sliter med å få sove med mindre jeg er ute i vogna eller er i bilen.. ellers så bare hyler ho som regle selvom jeg legger med med ho i senga mi..og så griner ho hver gang ho våkner så da mener jeg at ho sover for lite..

oxo våkner ho ekstremt mye på natta, noen ganger kan ho være våken i en halv time -time.. når ho våkner går jeg inn å gir ho suttet, enten så sovner ho igjen eller så våkner ho etter 5 min.. eller en halv time.- time og holder på fram og tilbake sånn... og ho griner hver gang ho våkner selv på morraen.. har prøvd noen ganger når ho er mye våken på natta å ta ho inn i min seng å få ho til å sove der men ho hyler bare når jeg legger ho ned å snur seg med en gang og setter seg opp.. så er ganske så slitsomt til tider, og jeg blir fort sliten, har lett for å begynne å grine og dette går jo oxo utover ho at jeg ikke har enegi til overs...

så lurte bare på om noen hat vært i samme situasjon som meg eller har noe råd evt om noe søvn kurs eller noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at hun trenger så mye søvn på dagen? Min er 8mnd, og sover maks 2 timer på dagen, altså mellom 07 og 19. Noe mer trenger ikke min.

Når det gjelder natten har jeg hørt av flere som har slike "vanskelige" barn som deg, at de setter av et par dager til skrikenetter. De skal ikke busses, gis mat, og bare plukkes om første gang de våkner. Resten av tiden skal de skrike seg selv i søvn. Det skal visstnok være meget effektiv metode. Kanskje noe å prøve?

Lykke til da!

Skrevet

Min sønn på 9 mnd sover godt om dagen, men har samme mønsteret som din jente om dagen. Han har våknet mye om nettene siden september. For litt over en uke siden tok mannen min og jeg en avgjørelse om at nå er det "hardt i mot hardt"

Vi brukte 2 netter på å slutte å gi mat om natta. Nå får han bare vann. Du kan sikkert kalle det skrikemetoden, men vi la han og var inne ca. hvert minutt når han gråt. Strøk på han og sang og sa natta. I begynnelsen gikk det 80 min før han sovnet, neste dag 50 minutt, så 25 minutt. Nå er det minimalt med gråt, han sovner stort sett med en gang han får tutten og våkner 2-3 ganger i løpet av natta, ikke 5-6. Det har faktisk blitt bedre og bedre for hver dag:-)

Vi tok også i bruk babysafe for noen dager siden, og det gjorde at han roet seg fortere også.

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...