Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Noen som har testet denne bade stampen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du.

Jeg driver å lurer på akkurat det samme. Hører mye fint om tummy tub. Sambo er frelst og VIL ha det. Det eneste jeg tenker på er at dersom man alikevel må ha et stellbord, bør man ikke da ha et stellebord med badekar i. Babyen vil ikke få plass i en tummy tub mer enn 6 mnd så vidt jeg har skjønt og da må man vel uansett ha en annen ordning. Sambo tror barnet vil ha det mye bedre med en tummy tub og har ikke noe problem med at det nok blir litt stress å dele opp arbeids områdene... jeg og tror barnet vil trives godt i en sånn bøtte hvor det er trangt og barnet føler seg trygg og kjent, men jeg skjønner ikke hvordan det kan være mer lettvindt enn å ha alt på en plass, stellebord med kommode og badekar i ett....

Jeg har sagt han godt kan få invistere i en tummy tub hvis det er viktig for han og at vi godt kan bruke det til vi ser det ikke går lenger eller babyen er trygge med badingen osv osv, men når vi uansett må ha stellebord så vil jeg ha et med badekar oppi også..

Dessuten er det dette med å ha bøtta på gulvet som jeg reagerer på. rett etter en fødsel og med mine bekkenplager og rygg og hale problemer, samt fødselsplager, jeg tror vi bør belage oss på å ha det enkles mulig. Minst mulig akrobatikk i begynnelsen...

Skrevet

Har også litt lyst på Tummy tub, får se om det blir til det da. Når det gjelder akrobatikk rett etter fødselen så trenger jo ikke babyer bades i balje så ofte, og det kan jo være en ypperlig oppgave for pappan å pusle med mens mamman får seg en blund :) I hvertfall har jeg flere kompiser som har vært veldig ivrige på langversjonen av bleieskift (bading og full pakke).

Skrevet

Jeg hadde denne til mine to barn. Jeg ville ikke kjøpt den.

Barna likte den godt, men jeg synes at det var vanskelig å holde dem mens de var veldig små. Det gjorde det ikke noe lettere at den sto på gulvet. Har sett på stativ, men jeg synes at det så altfor vinglete ut og kjøpte aldri dette. Måtte ta en pause med baljen da elstejenta var cirka 6-10 mnd. Hun hadde lært å stå og nektet å sitte i baljen. Mend minstemann var det ikke noe problem, han satt fint.

Det trenges litt trening for å vaske håret uten hjelp. Mannen derimot hadde skikkelig teken på dette og han synes at den var grei.

Ville heller kjøpt en balje fra IKEA med sklimønster i bunnen om jeg skulle hatt en ny. Den er bedre når barna blir støtte og skal begynne og sitte selv. Dessuten gir den bedre plass for babyen når de spreller og plasker :o)

Tummy Tub er nok litt oppskrytt.... Men for all del: mange elsker den og bayen trives godt oppi der. Men den er ikke noe for meg.

Skrevet

Jeg er en av de som liker Tummy tuben, vi har brukt den fra vi kom hjem fra sykehuset til idag og poden er 9 mnd. Han sitter trygt og godt i den og har vann helt opp til brystet og storkoser seg. Nå er den begynt å bli ganske trang, men han koser seg så ifht de større baljene hvor han kan falle bakover og bare får vann over lårene når han sitter. Vi vil bruke den til han ikke får plass mer. En stund ville han ikke sitte, men vi fant ut at det kom litt an på hvordan vi satte han oppi. Hvis vi satte han i med rumpa først fikk han ikke anledning til å sette seg opp, men det problemet ville nok ha kommet med hvilken som helst balje. Thums up fra oss :)

Skrevet

Ifht høyden på tuben lot vi den stå på bordet den første tiden. Etterhvert satte vi den på dolokket, og jeg satt på en krakk vedsiden av (sleit litt med bekkenet) nå er han begynt å plaske voldsomt, så da har vi puttet den inn i dusjen...det har funka fint for oss....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...