♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Dere som vet... Hvor vonde er de liksom??? Har i en times tid nå hatt krampelignende vondter i magen, men ikke hel magen, bare nedenfor navlen liksom... Ikke uutholdelig vondt, mer som... ja, kramper på en måte. Varer i ca 30 sek og det er mellom 5 og 7 min mellom dem. Men, jeg hadde liksom trodd at dette skulle være SUPERVONDT fra første ri... Er ikke det, bare ubehagelig... Trodde også at det skulle være vondt i hele magen. Kan noen svare?
Philippa=) Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jeg lurer og på dette.... har hatt mye mensmurringer i kveld, men har ikke tatt tiden. begynnte bare å tenke på at de kom og dro..... men nå er det ca 20 min siden sist.. hjelp
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Jeg også har kynnere, men føler de aldri gir seg. De bare "murrer" hele tiden også kommer det noen sterkere. Har hatt det siden kl 6 i morges. Da klarte jeg ikke strekke ut bena. Og det har begynt å gjøre vondt i ryggen også. Men ringer ikke til føden for jeg synes liksom det ikke gjør for vondt! Eller hva er fasiteten for hvor vondt det skal være??? Forskjell fra person til person!?!
Spunky, fikk gutt 11.1.07 Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Rier er ikke så vonde i starten. For de fleste er de greie å leve med en stund. Det høres veldig ut som rier det du har. Da kommer det smerter nederst i magen, omtrent som en bølge. Begynner svakt for å nå en topp og så avta igjen. Megen strammer seg, begynner nederst og sprer seg opp. Kynnere starter strammingen øverst. Man kan også merke disse takene i ryggen, men det er ikke alle som gjør det. Vil tro at du er i starten på fødselen, og at smertene vil bli sterkere. Ta kontakt med sykehuset, er mitt råd. Så får du høre hvordan du skal forholde deg til ting. Lykke til!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Er førstegangs jeg også...men vet at søstern min første gangen hun ventet barn ikke skjønte at det var rier før hun var ganske godt i gang...nettopp fordi det ikke var supervondt. Er jo ganske forskjellig hva man opplever som supervondt + at smertene gjerne starter pent og så tar seg opp i følge legen min da Er du i tvil er det bare å ringe føden...min erfaring er at de er søte og hjelpsomme og hjelper deg med å finne ut om det er rier eller ikke.
Spunky, fikk gutt 11.1.07 Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Ja, det er forskjellig fra person til person. Ta kontakt med føden, de er der for å hjelpe. De kan også si noe om de vil ha deg inn, og evt når de vil det.
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 glemte å skrive jeg også har det nederst i magen/lysken. Og stein hard mage.
♥ Mamma'n til go'jenta GRAVID♥ Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 9. januar 2007 Hjelp...går å ringer jeg da!!! Takk for kjappe svar!
mamman til M&M Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 det er rier...hadde det sånn om fredagen...ble lagt inn jeg da siden jeg bare er 35 uker...de begynte kl 12, men stoppet opp kl 8 på morran...
Villemo -- Twins og Storebror! Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Ååh! Så spennende! Har du ringt nå? Hva sa de?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Har hatt en del kynnere som kommer med jevne mellomrom, særlig om kvelden. De kan gjøre litt vondt de også men ikke krampeaktig. Hvis du har termin 1 januar så håper jeg for din del det er rier, så du slipper å gå lenger nå... Masse lykke til, krysser fingrene for deg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå