Gå til innhold

Alle dere med 3 cm åpning og greier...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan går det med dere? Er det noen av oss som har gått med 3 cm åpning som har født de siste par dagene?

Jeg var på kontroll på sykehuset idag. Var i utgangspunktet en vanlig jordmorkontroll. Hadde fått beskjed av min vanlige jordmor om å ta kontakt med føden for videre kontroller, da hun ikke hadde flere ledige timer før i februar. Etter mye frem og tilbake fikk jeg komme til føde poliklinikk utpå dagen idag. Blodtrykket hadde steget litt mer, men ingenting i veien med urinen. Siden jeg er ved UL-termin idag, tok de ctg. Fin hjertelyd, men lillegutt nektet å bevege på seg, så jeg måtte helle innpå med iskald og søt saft. Vanligvis har han ikke brukt å reagere på sånt, men idag ble det liv og røre av det heldigvis.

Jeg fikk snakket med lege etter eget ønske pga at jeg er så sliten og konstant trøtt. Lider av veldig søvnmangel pga masrier. Kjempehyggelig lege som hørte på det vi hadde å si og hva vi ønsket. Så om ikke noe har skjedd til torsdags morgen, har vi en avtalt om å komme til føden å få hjelp til å få han ut. Virkelig en lettelse å ha et mer konkret mål å se mot. 2 hele dager til max, så må noe skje på det ene eller andre viset.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble strippet og målt til 3 cm på fredag, ingenting skjedd bortsett fra at slimproppen kom lørdagskveld. Har ingen ny time til noe sted, men har ikke termin før søndag, så jeg får vel vente å se om det skjer noe innen da, og i så fall ta kontakt etter eller annet sted.

Skrevet

Kanskje dere kan få modningsakupunktur i tillegg til stripping? Bruker å få fart på sakene, har hørt så mye positivt om metoden. Jordmødre på sykehus kan ofte dette. Bedre enn "kjemikalier" eller?

Det er lov å spørre på sykehuset uansett... :)

Skrevet

Jeg ble forsøkt strippet på torsdag og de sa jeg hadde to cm åpning. Grunnen til at hun ikke fikk strippet, var at livmortappen var så myk og jeg var så moden at hun fikk ikke tak, sa hun... Men hun romsterte litt rundt inni der og ba oss gå hjem og ha sex! ;o) Hadde litt mensenvondt rett etterpå, TROR deler av slimproppen har gått tre ganger og søndag kveld hadde jeg regelmessige kynnere fra 1730 til 2330. La meg med et bredt smil om munnen og var_sikker_på at jeg skulle vekke Gullefar i løpet av natten... Men, nei, da! Våknet av vekkerklokka til vanlig tid, han, og jeg var "like fin"! Aaaaarrrggghhh!

Skal sies at vi har vært lydige med tanke på det vi ble "beordret til" på torsdag, da... Har hatt sex et par ganger, så nå_skjer_det_nok_snart!!! *håpe*

Lykke til og masse fødestøv til oss alle!

Skrevet

Dytte... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...