Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare lurte på hva dere pleier å gi barna deres som vanlige måltider? Hittil har vi stort sett gitt henne middagsglass som er kjøpt i butikken og det har hun likt. De gangene vi har laget middagsblanding selv, så har hun likt dette også. Men jeg trenger flere tips på hva vi kan lage til henne selv? Hun er 10 måneder og har fått 4 tenner allerede. Ellers får hun mme om morgenen og så en stor skål grøt + vann tidlig på formiddagen. Deretter gir vi henne mme, evt. moset banan eller frutti senere på formiddagen. Til middag spiser hun glatt et middagsglass + frutti. Til kvelds blir det grøt + vann igjen. Eventuelt en flaske med varm mme, hvis hun er urolig og som er som en kosedrikk.

Kan vi gi henne brødskive biter også? I såfall hva slags pålegg anbefales?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brødskive med leverpostei er vel "typisk" småbarnsmat.. vet ikke om det anbefales men, det de fleste så små barn har spist der jeg jobber. bhg

Skrevet

Gutten min er veldig glad i brødskive med leverpostei :) Spiser middag og grøt også. Har også fått smake litt syltetøy,men det var han ikke så begeistret for.

Skrevet

hovedinnlegger her igjen; bare en ting til jeg lurte på. Når jeg gir henne brødskive biter, bør jeg da bløte den opp i f.eks. melk først? Eller klarer hun å tygge/myke den opp selv?

Skrevet

Jeg bløter ikke opp brødbitene,men det må du nesten prøve deg frem på selv. Gutten min er snart 8mnd og har aldri likt brød som er bløtet opp.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...