to ganske tette og helt ferdig Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Jeg liker veldig godt og sitte på pc og surfe på dinbaby. Veldig artig og se hvor mange mammar som er helt og totalt overgitt til de små skapningene som har kommet inn i livet sitt. Jeg sier ikke at jeg er noe unntak, har et vidunder på 5 mnd som jeg elsker over alt på jord. MEN det finnes mammar her inne som ikke kunne tenke seg å forlate ungen for alt i verden. overnatte hos andre er helt uaktuelt selv om han eller hun nærmer seg året. Jeg tenker...... når får dere tid til dere selv? Trening for eks? Veninner og ikke minst kjærester, hvordan klarer dere og bake inn det i livet deres når 90% av tiden vies babyen? Jeg må rett og slett ut av huset innimellom, se noen andre folk, møte mennesker, trene og bruke litt tis på å være Stine og ikke bare mamma.... synes dere det er rart? vurderer til og med å begynne og jobbe noen timer i uken på kveldstid, bare for å komme meg litt ut og få litt ny inspirasjon.... Jobber som instruktør på et helsestudio noe jeg trives veldig godt med. synes dere det er egoistisk? babyen har jo en far også!!!! Hva synse dere om egentid? Hva bruker dere den til (dere som velger og ha egentid)? Hvor mye tid på seg selv er "riktig" å bruke? Er det noen som sliter med dårlig samvittighet i forbindelse med dette? Det gjør ikke jeg, jeg nyter det, og det er så utrolig deilig og se mini igjen dersom jeg har vært borte noen timer..... Kom igjen mammar, gi meg tilbakemelding på innlegget...............
Lumsk Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jeg undrer meg over det samme som deg engentlig. Jeg skjønner ikke helt at noen klarer å være sammen med barnet 24 timer i døgnet. Ikke misforstå, jeg elsker lille rosin, men jeg trenger også tid for meg selv. Onsdag nå begynner jeg å synge igjen etter å ha hatt permisjon fra koret i høst på grunn av fødselen og jeg gleder meg som en tulling. Min mann tar seg av barnet og jeg vet de to har det fint sammen. Jeg tror at egentid er utrolig viktig for ikke å gå på veggen etter en stund. Samme hva man gjør i den tida; om man trener, møter venner eller bedriver andre hobbyer. Alle trenger innspill utenfra og å tenke på andre ting enn avføring og mating av barn. Det er slettes ikke egoistisk. Hvor mye tid det er "riktig" å bruker er litt vanskelig å svare på synes jeg. Jeg er førstegangsmor så lillegutt har meg og av og til faren for seg selv hele dagen og hele kvelden. Har man flere barn vil det jo bli vanskeligere å ha mye tid til seg selv. Man må jo gi alle medlemmene i familien oppmerksomhet og tid.
~mamma~ Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Jeg synes ikke det er egoistisk. En mamma som ikke har det bra, er ikke noen god mamma! Selv er jeg ganske hjemmekjær, og er nesten aldri borte når babyen er våken, men hun er bare 4 mnd, og fortsatt ganske avhengig av meg (les: pupp). Har faktisk ikke prøvd å gi henne flaske, rett og slett fordi jeg ikke har noe behov for mer egentid. Jeg er av og til ute om kveldene, fo snuppa sovner i 18-19-tida. Vi er alle forskjellige. Og det er jo bra!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå