Gå til innhold

Et litt ekkelt spørsmål??!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner lukten av utfloden min nå jeg sitter i ro.. og jeg har akkurat dusjet, hadde det sånn i forrige graviditetet og da mistet jeg!

Er dette normalt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm høres nesten ut som om du kan ha fått sopp?

Utfloden skal ikke lukte så mye at du kjenner det når du sitter i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve "Canesten" se om det hjelper. Det får man i krem og piller man "putter oppi" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er sikkert et dumt spørsmål, men hvordan merker man at mn har fått sopp?? jeg også kan lukte litt fra det mellom beina når jeg sitter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være bakteriell vaginose. Har hatt det tidligere, og det lukter omtrent som råtten fisk... Man får det ved at bakteriefloraen i skjeden forandrer seg. Jeg fikk antibiotika, men vet ikke hva man gjør under graviditet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo ikke akkurat noen ekspert her, men symtomene kan nok variere litt fra person til person.

Noen klør veldig der nede, men en gang jeg hadde det, merka jeg at det lukta veldig mye av utfloden min husker jeg. Kjøpte Canesten på apoteket og det var borte i løpet av et par dager :)

 

Dette står det i felleskatalogen om Canesten, så den er helt trygg å bruke når du er gravid, bare at man ikke skal bruke en sånn applikator som følger med til å dytte de greiene oppi, men heller bruke fingeren.

 

"Lang erfaring indikerer liten risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Ved graviditet bør applikator ikke benyttes. Vagitorer, som kan innføres med fingrene, bør brukes."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som bakteriell vag. man lukter ikke sopp når man sitter i ro. Dette er veldig vanlig, selv om du kansje ikke har hørt om det før. Flere av venninnene mine har hatt det også. Det er ikke farlig, og det skal kunne gå over av seg selv, men det kan gå lang tid. Er ikke så kult å gå å lukte sånn i flere mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som bakteriell vaginose, ja. Jeg har hatt det selv, og fikk en antibiotikakur. Etter det har den vært borte vekk. Det er snart 2 år siden nå. Ta en tur til legen. Det er veldig normalt å få dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...