Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Et lite dilemma.... Fikk i dag vite at mor til bestekameraten vår ( han var min manns forlover i brylluppet og er fadder til vårt første barn) døde av kreft og begravelsen skal være på tirsdag om ei uke. Vi bor i Stavanger og begravelsen skal være i Oslo. Min mann føler selvfølgelig at han bør gå - han vokste omtrent opp i det huset i barndommen. Jeg synes også han bør dra, men jeg er i uke 38, vil være i uke 39 når han drar, og vi tenker på at det er litt risikabelt å ha han i Oslo hvis noe skulle skje.... Vi er begge litt usikre på hva vi bør gjøre. Noen synspunkter?
mayaya Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Den der var ganske kinkig.... Jeg vet sannelig ikke hva jeg ville ha gjort, for jeg ville endt opp med dårlig samvittighet i begge tilfeller... Men hva om han tar en prat med kameraten sin, siden de kjenner hverandre så godt, og spør hva han mener?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 Ja, det er ikke noe problem. Jeg vet at kameraten nok vil si at det sikreste er å være hjemme, men samtidig vet jeg at mannen min ville synes det ville væreveldig vanskelig og få skikkelig dårlig samvittighet, iallefall hvis det ikke skjedde noe - som det sannsynligvis ikke gjør....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Om fødselen skulle starte når dere er i Oslo har de jo dyktige leger der og... da har du iallefall mannen din ved din side.. skulle noe skje mens bare han var i Oslo ville vel det vært pyton å måtte føde alene....
mayaya Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 det er jeg egentlig enig i, hvis han drar ville jeg blitt med og heller risikert å føde der.. men hvordan reiser dere i så fall?
Howdy Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg tror jeg ville tatt sjansen og gardert litt med flyreise frem og tilbake samme dag for sambo hvis mulig. Og hatt en oversikt over eventuelle andre fly samme vei samme dag man kunne kastet seg på hvis noe var i gang - det er mange msk som ville gitt fra seg plassen hvis en fødsel var årsaken og flyene er sjeldent fulle. Man har jo gjerne relativt god tid fra man kjenner at fødselen er i gang til babyen er født. Mistet moren min av kreft i fjor og ville nok tatt sjansen selv med å sende sambo av gårde såpass langt hvis det var noen nære som gikk bort nå. Det er gjerne så godt senere å ha fått vært der. .. Men du må jo føle deg trygg på valget. Og gjerne ha en annen nær som er hos deg til han kommer seg hjem hvis noe skulle vare i gang. Lykke til med valget! Det er ikke lett...
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Jeg hadde ikke tenkt å reise. Tror ikke jeg tør ta sjansen på fly så tett opp under fødsel - får kanskje ikke lov heller? Og tog er uaktuelt.
Havi Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Jeg skjønner det er en kjedelig situasjon. Men jeg tror jeg ville sendt mannen min, for både han og kameraten sin skyld. Jeg hadde ikke greid bilturen til Oslo selv, pga bekkenløsning, og fly er vel utelukket så sent i svangerskapet? Men merker du at noe er i gang, kan du ringe mannen din og be ha hoppe på første fly hjem. Det er heldigvis mange avganger til Stavanger fra Oslo! Det er et sted hvor flyene går titt og ofte. Mulig billetten blir noe dyrere, men det er det da verdt om noe skjer. Man vet jo aldri hvor lang tid ting tar fra start til slutt heller... Men i mitt tilfelle begynte jeg å merke at noe var i gang fredag kveld og fødte først natt til søndag... Som regel har man bedre tid enn man tror. Men som sagt, det vet man jo aldri! Uff, jeg vet ikke om dette var noe fornuftig svar, jeg bare sier hva jeg tror jeg ville gjort... Lykke til med avgjørelsen!
Howdy Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 Tror forøvrig ikke at jeg ville blitt med selv... Blir jo så stiv i bekken etc av å sitte så lenge på tog eller bil - og som kan bli hengende en stund i. Fly får du jo ikke være med i :-) Det viktigste er samboeren din får gått mener jo jeg. Og det er en følelsesmessig påkjenning å gå i begravelse, enten man kjenner personen godt eller ikke. I hvert fall for min del :-) Jeg tror jeg med passelig god samvittighet hadde blitt hjemme og tatt det rolig jeg.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Vi snakket litt om den muligheten du skisserer. Jeg tenkte å høre med føden / jordmor om jeg kunne komme på en ekstra kontroll mandagen og forklare dilemmaet for å sjekke om det var åpning, om hun kunne si noe om fødselen var nært forestående etc Og at mannen tok et morgenfly til Oslo og hjem igjen om ettermiddagen. Men det tar likevell noen timer å komme seg hjem hvis ting skulle starte...... Og jeg vil virkelig ikke føde uten at han er med....
Har en av hver-full stopp nå=) Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Hvis han reiser og kommer hjem samme dag å du tar deg en tur på føden dagen før han reiser for og sjekke eventuelt åpning og aktivitet i magen?? Å at han da selvsagt bare reiser hvis det ikke er noe som helst tegn til fødsel? Da kan han trygt reise dagen etter vil jeg si... Hvis du ikke er moden eller noe vil jeg nok tro han kommer seg hjem tidsnok til fødsel..!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #12 Skrevet 8. januar 2007 Vanskalig situasjon, men med fly så er han jo tilbake samme dag...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå