Gjest Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Hei dere! Har en gutt på snart 2,7 år. Han drømmer svært mye for tiden og vi klarer ikke å vekke han når han får disse marerittene sine. Leste litt på internett tidligere i dag og fant vel ut at det kalles nattskrekk - at barnet hyler. slår vilt rundt seg, har øynene åpne, men ser på oss som om vi er monstre når han våkner etter noe få timers søvn. Det kan gjerne pågå i en halv time før vi klarer å få vekt han.... ganske uhyggelig synes jeg. Er det noen andre der ute med erfaringer på området?
dama Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 har ingen andre råd enn at det bare er å holde rundt han og la det gå over av seg selv.. har vært gjennom det med mine to eldste, minstemann er ikke kommet dit ennå
Plutselig_gravid Skrevet 11. januar 2007 #3 Skrevet 11. januar 2007 Har dessverre ingen tips. Lillegutt har også perioder med nattskrekk. I begynnelsen, før jeg visste hva det var, ble jeg litt redd. Han slo villt rundt seg, ropte nei -nei, hadde øynene åpne og var rett og slettt helt hysterisk. Og vi fikk ikke kontakt med han. Prøvde vi å holde rundt han og trøste han så ble vi dyttet vekk. Leste en plass at man ikke skal vekke de. Når det skjer med lillegutt pleier jeg å sitte på sengekanten - uten å se på han -til det går over. Så prøver jeg meg innimellom å roe han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå