Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere!

Har en gutt på snart 2,7 år. Han drømmer svært mye for tiden og vi klarer ikke å vekke han når han får disse marerittene sine. Leste litt på internett tidligere i dag og fant vel ut at det kalles nattskrekk - at barnet hyler. slår vilt rundt seg, har øynene åpne, men ser på oss som om vi er monstre når han våkner etter noe få timers søvn. Det kan gjerne pågå i en halv time før vi klarer å få vekt han.... ganske uhyggelig synes jeg. Er det noen andre der ute med erfaringer på området?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ingen andre råd enn at det bare er å holde rundt han og la det gå over av seg selv..

har vært gjennom det med mine to eldste, minstemann er ikke kommet dit ennå

Skrevet

Har dessverre ingen tips.

Lillegutt har også perioder med nattskrekk. I begynnelsen, før jeg visste hva det var, ble jeg litt redd. Han slo villt rundt seg, ropte nei -nei, hadde øynene åpne og var rett og slettt helt hysterisk. Og vi fikk ikke kontakt med han. Prøvde vi å holde rundt han og trøste han så ble vi dyttet vekk.

Leste en plass at man ikke skal vekke de.

Når det skjer med lillegutt pleier jeg å sitte på sengekanten - uten å se på han -til det går over. Så prøver jeg meg innimellom å roe han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...