Gå til innhold

hva kan dette være??


tess27 jonathan kom 23.12.06

Anbefalte innlegg

våknet i dag tidlig og løftet opp lille gutt, han var kliss våt på ryggen og madrasse n var våt, bleia var tørr, han har sovet mellom oss i natt men med egen dyne, hadde ikke varmeovn på..hmmm og har heller ikke ligget inntil han... svetter små barn??

 

oxo lurer jeg på en ting til da vi dro fra sykehuset veide han 3120g, og da vi var på kontroll 14 dager etter veide han 3590 er det bra vektøkning på 14 dager??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det kan jo være tiss... aner ikke... hehe..

 

 

ang vekt.

jenta mi var 3920g da hun ble født,6 dager etter på var hun 4300g.

 

så du skal ikke være bekymret over ditt barns vektøking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så da behøver jeg ikke vekke han hver 3 time på dagne kansje?? siden han har lagt på seg såpass bra?? el burde jeg kansje vekke han?? er så redd han ikke får i seg nok mat.. huff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De svetter visstnok ikke, jeg ville gjettet på tiss. Det skjer sånn her hos oss ganske ofte ihvertfall.

 

Hvis jeg husker rett "skal" bebisene gå opp 150-200 g i uka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tiss bakover opp ryggen???????åssen går det da=??? hehe bleia var jo tørr hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hehe.. rare greier hehe... jaja... men nå har han sovet i 3.5 timer burde jeg vekke han for og gi han mat?? han er 2 uker gammel-... el burde jeg la han sove??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På dagen burde ikke babyen sove mer en 4t i strek. Dette for å få inn riktig rytme i forhold til natta. Men en gang i blant gjør det ikke noe om de sover lenger på dagen heller.

Dette var svaret jeg fikk av hs da jeg lurte på om jeg burde vekke Jonatan de gangene han sov opp mot 5 t på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke vekke han lengre, ikke så lenge han spiser og får i seg nok. Jeg har også fått beskjed om at om de sover lenge på dagen, så har ikke dette noe å si for nattesøvnen, dette fordi de er så små enda, det blir helt annerledes når de blir eldre. Hs sa til meg at det vi kunne gjøre for å skille mellom dag og natt, var å la han sove i dagslys på dagen, ha det mørkt om kvelden, ikke snakke så masse til han uner skift og amming, ha det litt rolig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha hatt samme erfraing som deg i går, med klissbløt oppover ryggen(ikke svettevåt, men KLISSvåt) fant jeg rimelig kjapt ut hva som var skjedd her i huset iallefall:)

 

Jonah hadde fått plyten sin litt oppover, slik at når han tisser kom det utenfor og ikke i bleia:) siden han lå på ryggen rant seff alt bak :)

Så nå sjekker jeg at plyten er plassert der den skal før jeg legger han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...