Gå til innhold

Er det veldig galt at vi planlegger en til å..

Anbefalte innlegg

Skrevet

tenkt til å utnytte systemet litt. Skal snart begynne å jobbe igjen etter fødselspermisjon, men vi prøver å få en til nå og da kommer jeg ikke til å begynne å jobbe igjen men be legen om sykemelding! Da kan minsten være hjemme sammen med meg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke noe til overs for sånn snylting på systemet. Men det er nok dessverre ganske vanlig.

Skrevet

Synes ikke det er så galt,som du sier får minsten være lengre hjemme med deg.

Er ikke noe for å stappe ongene i BH på fulltid me en gang permisjon er over,så fremst det ikke er nødvendig da.

Skrevet

Er det så lett å få sykemelding??? Graviditet er jo ikke en sykdom!

Skrevet

ÆSJ.

Nå ble jeg kvalm av deg, du ødelegger for andre.

Hvis du gjør dette er du stokk dum, håper du ikke blir gravid!!!!!!!!!!!!!

Jeg er gravid og har en på 11 mnd som skal begynne i bnarnehage, selv er jeg så mye dårlig at jeg for tiden er sykemeldt, at slike som deg skal utnytte systemet ødelegger for oss som er ærlige!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Ja ja da er jeg vel stokk dum da:)))))))) Hvorfor ødelegger jeg for deg da?????Skal jeg si at jeg håper du mister din da eller???? Tenk før du svarer du:)

Skrevet

Slikt kalles trygdesnylting og er straffbart!

Jeg har stor forståelse for at du vil være hjemme med minsten, men mener fortsatt at det dere har planlagt er feil. Dersom du vil være hjemme de 8-9 månedene mens du er gravid kan du vel bare be om permisjon fra jobb. Det blir jo selvfølgelig ulønnet så da blir det litt trangere enn vanlig selv om du får kontantstøtte.

Skrevet

Vi kan ikke leve på 1 lønning! Men nå vet jeg heller ikke hvordan formen blir så vi får se! Er nok mange som driver med slikt! Og det er heller ikke så lett å finne ut for trygdekontoret!

Skrevet

Fordi du utnytter systemet din kjærring, du ødelegger for oss ærlige siden slike som deg ern dag blir oppdaget, noe som igjen fører til endrede permisjonsregler.

Håper du IKKE blir gravid, barn fortjener ÆRLIGE mødre.

Tenk deg om før du stiller så kriminelt dumme spørsmål!!!!!!!!!!

Skrevet

Vil ikke si at jeg håper du ikk eblir gravid...da du da ønsker livet av spiere som allerede er til.

Men må si at jeg ikk ehåper du får sykemelding.

Surt for oss som betaler myyyyeee skatt at det finnes slike snyltere som deg. Vet du ikke er alene da...men like surt med dem alle.

Skrevet

Du blir ikke gravid, så ikke tenk på formen du.

Skrevet

jeg ler meg i hjel av deg hysteriske drittkjærring! Så har jeg heller ikke sagt vi skal gjøre det........!

Skrevet

Men sykemeldinging er ikke vanskelig å få!

Skrevet

Nei vel...vet ikke hvilken rar lege du har. Men det er ganske strenge regler for å få det. Og mange jeg kjenner må nesten krype inn på legekontoret for å få sykemelding en uke eller to. Men 9 mnd????

Skrevet

Uansett, jeg skal sende info om denne type svindel, bla sende ut kopi av denne siden med ditt innlegg og sende nav.

Da får nok alle trygdekontor beskjed om å være på vakt mot slike som deg!

Skrevet

Folk betaler nå skatt selv om de er sykemeldt, så det argumentet funker ikke, er kun sosial penger som ikke er skattepliktig.

Men tydligvis vil denne personen provosere oss her inne, siden personen velger å være anonym også.

Så derfor sier jeg bare lykke til med å bli gravid og trygdesvindelen din.

Skrevet

Hadde ikke turt å legge ut innlegget med nick jeg heller...hadde det vært så tett.

Skrevet

Dere angriper så fort her å vettu, her har ingen sagt at vi skal gjøre det.. har heller ikke sagt at jeg skal be minlege om sykemelding og at han er rar og gir meg det!!! Har ikke sagt jeg skal være sykemeldt i 9 mnd.

Skrevet

ja, det er HELT feil!! se til å komme deg ut i jobb en periode så du har rett på en skikkelig permisjonslønn heller. eller ta deg fri uten lønn. men å bevisst gå inn for å sykemelde seg syns jeg er helt forkastelig. er fader meg ikke rart at vi som trenger sykemeldingen på ordentlig blir misstrott, da slike som deg missbruker systemet. skamme deg.

og ikke kom med teite innlegg om at du ikke har tenkt gjøre det, som jeg ser du har gjort over her.. for du spør jo om det, og dere har planer om det. da er det jo tydeligvis noe som du seriøst overveier.

Skrevet

Men herregud da.Hvordan er det folk svarer? Har dere ikke litt folkeskikk. Dette er det sykeste..Å si at jeg håper du ik blir gravid?jøsses...

Du kan jo bli gravid akkurat når du begynner å jobbe, eller 3 mnd før. En trenger kun jobbe 6 av 9 mnd for å få permisjonspenger. Og blir du sykemld ja så blir du det.Jeg stoler på legene at dem ikke gir ut sykemld uten at dem mener at du trenger det. Det er nedvergende overfor leger at så mange tror at dem driver jobben sin slik at dem bare deler ut sykemldinger...

Overtallet av gravide er sykemld en, flere eller hele graviditeten...

Lykke til. Ikke ta deg nær av patetiske og ukonstruktive svar

Skrevet

så du synes det er greti at hun kalkulerer med å bli sm?? og vet du en ting, det er fullstendig UMULIG for en lege å vite om en pasient er skikkelig dårlig eller ikke mange ganger. for hvis personen sitter i stolen å sier at hun er så kvalm, har så vondt i ryggen eller er så nedfør, ja hva skal legen gjøre for å kontrollere?? ikke mye. så det er fullt mulig å lyge seg til en sykemelding dessverre.

Skrevet

Er sjokkert jeg. Vet at mennesker er forskjellige og at alle ikke har rent mel i posen, men å planlegge en sykemelding må jeg si at jeg synes er drøyt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...