*Patrick*e blitt storebror Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Her er det bare kaos når det gjelder rutiner å soving. Han legger seg ikke før tidligst i 12 tiden på kvelden,men kl blir veldig fort både ett og to. Men da sover han som regel til 12-1 før han våkner igjen,hvis jeg ikke vekker han. Har prøvd det meste for å få litt orden på sovingen,vil gjerne ha han i seng litt tidligere,er slitsomt å aldri ha noe tid for seg selv lenger på kvelden. Står jeg opp tidlig med han,så virker det bare som om han tar det igjen i løpet av dagen,og jeg får han ikke i seng noe tidligere allikavel. Hvis jeg ikke lar han sove riktig så mye om dagen,så sovner han kanskje i 9 tiden,men da er han grinete så å si hele dagen. Å når han sovner i 9-10 tiden da,så tror jo jeg at det må være for natten,men,nei,da våkner han i 12 tiden og er lys våken! Å da får jeg ikke han i seng før rundt 3! Hvor lenge sover babyene deres sammenhengende på natta,når legger de seg/står opp igjen. Og hvor mange dupper har dem i løpet av dagen,å hvor lenge sover dem i slengen da? Mange spørsmål,men jeg trenger litt råd nå,så plis svar.
hAndy Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hei du:) Et lite tips kan jo være å holde han våken på dagtid- bare la han få et par dupper på 1 time- gjør dette i flere dager , slik at han blir ordenlig vant med det. Slik at han ikke snur døgnet.. ja, vist du ikke allerede har prøvd dette da.. Jeg tar aldri opp jr når han først har lagt seg, så vidt jeg ikke tar han med ut på babdet for å skifte på han.. Natt er nett, den tilbringes på soverommet .. Han er 7 mnd, har eget rom og ammes heller ikke lengre. Våkner han i løpet av natt får 150 ml mme. da roer han seg og sovner. Noen annbefaler også skrikekuren, den er uaktuell her i gården:) Håper dere finner ut av det, for ja alene tid er alfa omega
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2007 Har nok prøvd det også,han blir skikkelig grinete av å bli vekt etter bare 30-60 min,å det varer hele dagen. Å når han først legger seg for kvelden,så sover han kanskje 3 timer,så er han våken i 2,å så 3 nye. Å det er mer slitsomt enn å la han være våken litt sent. Da sover han heile natta når han først sovner. Men takk for tipset:) Har prøvd å ikke ta han opp når han våkner,bare gi han litt mat å kos,å så sove igjen.Slår ikke på lyset eller noe for at han skal forstå at natt er natt,men han skriker å skriker,å det klarer jeg ikke:(
Marius06 + tvillinger Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Hei, Jeg har en liten gutt på seks måneder og han blir lagt hver kveld kl 1900. Det jeg har gjort fra fødselen av er å avslutte dagen gradvis tidligere og tidligere. I starten ble han lagt kl 23 så 2230 så 2200 osv, helt ned til 1900 som det er nå. Dagen hos oss er stort sett som følger: våkner alt mellom 05 og 08 og får 150 ml MME. Hvis han våkner kl 05, noe han stort sett gjør, gir jeg han mat i mørket på rommet sitt og legger han igjen etterpå. sover da stort sett til 0830 ca. Kl 11 gir jeg han grøt og melk og legger han igjen kl 1130 i vogna ute. Da sover han stort sett kun i 30 minutter, men noen ganger lenger. Kl 15 gir jeg han 150 ml MME og legger han i sengen sin. Da sover han i en time ca, men blir kl 1630 vekker jeg han så ikke nattesøvnen blir ødelagt. Kl 18 gir jeg grøt, så kveldsstell med bad annenhver dag, og litt melk til slutt. så sitter han ca 15 min på fanget for å roe ned å kose litt før jeg legger han. Ofte når kl nærmer seg 15 er han veldig trøtt og utolmodig, men da aktiviserer jeg han litt frem til mattid. Greit å legge han på full mage. Dette ble fryktelig langt, men det er i hvertfall sånn vi har det Lykke til!!
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Hihi du Marius 040706, jeg har en Marius født 090706 ;-) Vi har også gjort noe liknende som dette. I begynnelsen sovnet han omtrent samtidig som oss, det ble slitsomt så vi la han tidligere og tidligere. Men så leste jeg noe lurt, nemlig at du kan prøve å bare legge han rundt syvtiden hvis du ser han er litt trøtt (selv om han ikke har vært vant til det) og se om han kanskje plutselig synes det er bra å legge seg da. Det funket for oss! Vips, så hadde vi etablert kveldssøvnen klokken 19.00-19.30. Vi er nøye med å starte forberedelsene klokken 18, nå er det grøt, på badet og bade/stelles, deretter kanskje litt kos noen få minutter på sofaen, så setter jeg meg og ammer alt jeg har igjen. Til slutt får han mme på flaske for å fylle opp. Rapes og så i seng. Da sovner han på egenhånd. Vi har fortsatt litt rotete dagrutiner, han sover så ujevnt da, men det går stort sett greit på kvelden.
*Patrick*e blitt storebror Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #6 Skrevet 9. januar 2007 Hadde fine legge å sove rutiner til å begynne med. La seg mellom 20-21 og våknet i 09 tiden på morgenen igjen. Det var rundt 4 måneder at han begynnte å bli vanskelig å få i seng. Var veldig obs når han begynnte å tulle me leggingen at dette ikke måtte bli noen vane.... Men det er lettere sagt en gjort. Klarer ikke å høre på at han bare ligger å gråter å gråter. Går greit i 5-10 min,men så tar jeg han opp. Jeg får bare fortsette å prøve,finner vel ut av det etter hvert:) Takk for svar og tips alle sammen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå