Gå til innhold

HJELP... Prøver å slutte å røyke!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei. Vil så gjerne slutte å røyke og prøver for livet. Har tidligere røkt 10-15 røyker pr dag. Har nå kuttet ned til 3-4 pr.dag, men syns det er vanskelig å slutte helt. Er 7+5 på vei. Noen gode råd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg så hjelper det å tenke på at fosteret får nedsatt oksygentilførsel når du tar en røyk. Det er så ubehagelig for det at det vrir på seg og sparker.. Kan kjennes når babyn blir større, kjente det selv da jeg gikk med forrige! For meg hjelper det å tenke på dette mens jeg tar en røyk. du nyter den ikke da.....Lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

Tenk på babyen i magen, du har faktisk økt sjanse for SA om du fortsetter å røyke... Mye annet også, men det vet du helt sikkert;)

Jeg sluttet på dagen da jeg fant ut jeg var gravid, det går jo "bare" på vilje styrke spør du meg. Synes det er bedre at jeg skal ha det litt jævlig i noen dager enn å utsette barnet mitt for alt røyking medfører...

Det er ikke lett, men en kamp som du klarer om du setter barnet ditt foran egne behov!

 

Lykke til, du klarer det om du bestemmer deg for det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på all slags skremselsproganda hver gang jeg får lyst på røyk eller tar en røyk :) Idag har jeg vært flink, har bare røkt èn sigarett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp den rosa røykeslutt boka til Allen Carr - "Endelig ikke-røyker, for kvinner". Den hjalp både meg og min kjære til å bli røykfri uten problem. Den er absolutt å anbefale. Hadde nok ikke klart det uten den:) (Vi har vært røykfrie i henholdsvis halvannet og fire år nå:) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare vent et par uker til du så spyr du bare du lukter røyk nesten, jeg er neddi en om dagen nå. pleide å røyke 30 om dagen nesten, men i morgen er det slutt. fysj. åsså kan du jo lese litt om bivirkningene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

eg er nede i en røyk om dagen. men den er vanskelig å slutte med. men er nok bare vanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet på dagen jeg fant ut at jeg var gravid med førstemann... har ikke tatt en eneste røyk siden. Formeg var det helt naturlig. null røyk ogg null alkohol. Har vært røykfi nå i 31 mnd!!!!!! og det er herlig!!!!!!!!!!! Det gjelder bare å ta et valg. du er godt i gang,men det mangler det siste.. forestill deg at du sitter med babyen på fanget og gir han/henne røyk!!!!! det blir det samme nesten. heeelt uaktuellt for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...