Gå til innhold

Noen som har prøvd å sy bleier???

Anbefalte innlegg

Jeg har oppskriften til "ottobre", og der står det at man skal ha vatt (wadding) inni. Så jeg prøvde å få tak i vatt, men det finnes jo ikke vatt som tåler mer enn 40 grader. Kan de mene noe annet? Hva har dere inni?

Jeg kjøpte flanellslaken og tenkte at det var like greit å bruke det som fyll også (et av alternativene i oppskriften var 8 lag flanell og 3 lag vatt). Men så var det noen (butikkdamer) som mente at det ville bli veldig tett og at jeg måtte bruke gas inni.

Litt forvirra nå. Noen forslag?

Fortsetter under...

Vil anbefale deg å sjekke ut sysiden på tøybleieforumet til tettinntil.com. Det er også flere stoffbutikker på nettet som selger stoff spesielt tiltenkt tøybleier - bare å google diaper fabric, så kommer det opp masse sider. Lykke til

• 4 uker senere...

Hei!

Jeg og søstra mi har sydd noen bleier etter ottobre sin oppskrift. Søstra mi (den smarte...hehe) fant ut at det var lurest å bare droppe helle waddingen og sy en åpning baki slik at det blir plass til innlegg i stedet. Jeg har en med innlegg sydd fast i bleia, men den tørker saktere, blir klumpete og er egentlig ikke så praktisk som en lommebleie. Innlegget kan være hva som helst som tåler kokvask: brettebleier av gas/flanell, frotte eller bambus. Vi sydde innlegg av bambus som er å få kjøpt i form av håndklær på JYSK. Hvis du absolutt ønsker at innlegget skal være sydd fast tror jeg ikke du bør bruke vatt som du selv skriver.

Så nå har vi masse fine bleier i kule retromønstre (mormors gamle nattkjoler og laken) som tørker veldig fort og sitter godt på stumpen. Anbefaler deg å droppe fyllet og sy innlegg i stedet jeg :)

Lykke til, artig å høre at du syr dine egne bleier!

Smart tips...jeg hadde jo egentlig bestemt meg for papirbleier, men så plutselig nå har jeg ombestemt meg, så jeg har også tenkt å sy bleier selv...men ikke med en gang da. Tenker jeg starter med brettebleier og ullbukser, så da blir det strikke selv i stedet :)

• 2 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...