Gjest Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Han nekter å spise middag!Dette har nå pågått i et par mnd. Han spiser bare spaggeti og kjøttdeig. Før likte han både potetmos/pølser/joika/fiskekaker og grønnsaker,men nå vil han ikke ha noe av det. Uansett hva vi prøver å gi han,så vil han ikke ha det....kjenner jeg blir helt fortvilet nå. Han spiser brød,frukt og yoghurt,men han kan jo ikke bare leve på det?? Noen som har vært borti samme fortvilet situasjon?? Takker for svar!
~sjiraff~ Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Snuppa vår spiser heller ikke middag for tiden... Dvs i dag spiste vi pølser, og da spiste hun faktisk en (mot 2-2 1/2 normalt)... Men ellers er det en til to kjøtt biter og kanskje en tygg potet.. Er blitt streng på at hun ikke får noe annet før kveldsmat, men det hjelper ikke. Men hun spiser jo greit resten av dagen, hun spiser visst veldig bra til lunsj i bhg. Antar det er en periode som går over og gidder ikke stresse med det. Jo mer jeg maser jo mindre spiser hun jo..
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 mine har alltid hatt perioder der de ikke spiser middag. Har kanskje vært litt streng, men de får heller ikke noe annet å spise enn den middagen som er der og jeg har prøvd å ikke prøve med usunn mat i håp om at det hjelper. Spiser det de vil av det vi har, presser dem ikke eller prøve å overtale. Gir dem heller kveldsmaten litt før om det blir krise. I disse periodene får de vitamin tab. og så er jeg mer påpasselig med pålegg osv. Plutselig så spiser de igjen.
alltid anonym Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 Har akkurat samme problemet med sønnen min på 2 år. Han spiser kun brødskive (uten skorpe) banan og youghurt. Han får den samme middagen som oss, men smaker ikke en gang på det. Må nevne at han liker grøt og fiskepinner, men han kan jo ikke få det hver dag heller. Det er ganske frustrerende og jeg håper dette snart går over..
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Godt å høre at det er flere som sliter med det samme ("Felles skjebne-felles trøst").
ekogm Skrevet 10. januar 2007 #6 Skrevet 10. januar 2007 Ikke ta det så tungt, barn er sånn. Poden vår hadde en utpreget " middagsfase " en stund,men ville da ikke ha brødmat. Så kom " brødskivefasen ", der vi kunne jage ham med varm mat. Hvis barnet ditt liker yogurt, frukt og brød får hun et bra kosthold, verre hadde det vært om hun hadde insistert på godterier.
Hufsla Skrevet 10. januar 2007 #7 Skrevet 10. januar 2007 jeg er borti samme fortvilende situasjon. Guttungen slutta å spise middag tidlig i sommer han. En sjelden gang innimellom kan han spise opptil fire fem skjeer med middag. Har vi pannekaker spiser han en, mot før nærmere tre. Han var jo så glad i mat, og åt alt! Men nå er det æsj. Den siste tiden har eg begynt med at han må smake på maten før han får gå, men det virker som det ikke er attraktivt nok. Han får ikke mat før neste måltid, bortsett fra når det er dagens siste. Han har begynt å få veldig dårlige negler, og den ene stortåneglen har han nesten revet av... Han spiser godt med skive da heldigvis, men jeg føler ikke at han får dekke ehova sine med det. Han begynner å bli veldig tynn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå