Gå til innhold

kcal????


Stinamedgogutten=)

Anbefalte innlegg

hei:)

 

noen som vet hvor mange kcal du skal ha i deg for dagen når du skal slanke deg????og hvor mange av de skal du trene vekk for dagen??

eller hvor mange kan du spise for å ikke trene de vekk??

 

noen som skjønte dette???

jeg vil gå ned mange kilo:)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å gå ned i vekt må du gå i underskudd på kalorier hver dag. Ikke nødvendigvis mye underskudd, men litt.

 

Du forbruker kalorier hele dagen, selvom du ikke trener, men om du trener forbrenner du ekstra med kalorier.

 

Hvor mange kalorier du behøver kommer an på hva du veier, hvor aktiv du er og hvor gammel du er. Jeg er 22 år, veier ca 80 kg og er "middels+" aktiv. Med min vekt nå har jeg fått regnet ut at jeg skal ha i meg ca 2800 kalorier pr dag. Da går akkurat i null, går verken ned eller opp.

 

For å gå ned 0,5 - 1 kg pr uke, går du ned 500-1000 kalorier pr dag. Noe særlig større vektnedgang pr uke anbefaler jeg ikke, går vekttapet for fort er det fare for at flere av kgene vil komme på igjen etter nedgangen.

 

Men ikke heng deg for mye opp i å telle kalorier. Selvfølgelig bør du vite sånn ca, men det viktigste er å holde seg i aktivitet, drikke masse vann, spise litt mindre brød, pasta og ris, mer grønnsaker og frukt og mye rent kjøtt (fisk, kylling, svin og okse). Fett er egentlig ikke farlig å få i seg, bare det er riktig fett. Gjerne nøtter og plantefett, fiskefett er også bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...