Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Har en gutt på 2,5 år som ligger i senga vår hver natt, hva skal vi gjøre for å få han til å sove i egen seng? Trenger desperat hjelp nå
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #2 Skrevet 9. januar 2007 Leste noen tips i boka til Elizabeth Pantleys "The No-Cry Sleep Solution". Mener å huske at du kan f.eks lage en bok med en historie om gutten din, klipp ut bilder av en seng og gjerne en gutt som sover i den. Meningen er at historien skal slutte med at gutten din legger seg i sin egen seng og sover der hele natten. Dette vil han forhåpentligvis skjønne er det han skal gjøre. Skriv gjerne noe som "og så var xx kjempeflink og sov godt i sengen sin hele natten". Håper du skjønner min klønete forklaring her. Du kan også lage en plakat over sengen hans med et liknende bilde. Da vil han huske historien. Hvis han har har vane med å komme over i deres seng mange ganger pr natt kan du lage et klistremerkesystem med stjerner, han kan f.eks få en stjerne hvis han klarer å komme over bare tre ganger, to ganger osv. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #3 Skrevet 10. januar 2007 Men problemmet er at vi har gjort en stor tabbe med å legge han i vår seng så nå er problemmet å få han til å ligge i egen seng
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #4 Skrevet 10. januar 2007 Jeg tror at dere ikke kan regne med at det skal skje på 1 2 3 og det gjør dere sikkert ikke heller. Må regne med at det er en liten prosess i en omstillingsfase. Men det er absolutt ingen tabbe å ha barnet sovende i voksensenga til de er både 2 og 3 år, jeg kjenner mange som har gjort det og ingen problemer med egen seng etter hvert. Dere kan forsøke det gode rådet over her. Et annet alternativ er å "gå" litt gradvis ut av storsenga. Begynne med madrass på gulvet (gjerne) sammen. Så på madrass alene på gulvet og da etter hver i egen seng. Men jeg tror også at noen barn trenegr mer nærhet i sovesituasjon enn andre, og dere vil sikkert måtte belage dere på besøk innimellom..men det er sikkert koselig. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2007 #5 Skrevet 10. januar 2007 I går kveld da jeg la meg la jeg han over i sprinkelsenga og der sov han hele natta, så vi tar det gradvis tenker jeg, håper han snart kan ligge i egen seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå