Gå til innhold

håndbrems eller ikke? Er det nødvendig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere? Ser noen vogner har det og noen ikke.....Er det et must liksom? :) Fint med innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke et must, men veldig kjekt å ha. Har du funnet drømmevognen og den ikke har håndbrems så skal du ikke la være å kjøpe den bare av den grunn liksom :-) Har hatt 4 vogner/triller så langt, en med håndbrems som faktisk fungerer og det er utrolig behagelig å ha den i bratte nedoverbakker og på rullebånd. Vognen bli mye, mye lettere å trille da fordi man ikke må anstrenge seg slik for å "holde den igjen" om du skjønner hva jeg mener? Spesielt på rullebånd er det deilig å bare klemme inn håndtaket og så står vognen i ro i stede for å nesten måtte sette sjøbein for å klare å holde den på plass, spesielt når barnet begynner å bli stort og tungt.

Skrevet

hvilke type vogner er d som er utstyrt med håndbrems da?

Skrevet

Synes ikke det er nødvendig, vi har det ikke. Har "overlevd" i to år uten. Har ei reim rundt håndleddet hvis veldig bratt nedover i tillegg til håndtaket, dersom jeg skulle glippe taket.

Skrevet

Det er som andre har sagt veldig kjekkt å ha, men ikke en nødvendighet.

De vognene som har det er ihvertfall mange av 3-hjulingene, som også blir kalt joggevogner.

Skrevet

Den vi har nå har det i hvertfall, det er en Quinny Freestyle 3XL Comfort. Jeg har klart meg i nesten 4 år uten, så det er ikke det, men du verden så deilig når jeg først fikk prøve det på den nye vognen, er blitt litt glad i håndbremsen nå ja! :-)

Skrevet

Kjekt å ha når det er glatt ute og i bratte bakker.

Et must for meg :-) men sikkert en smaksak

Skrevet

Hei på deg!!

Jeg har hatt begge deler, og kunne jeg velge ville jeg helt klart valgt en vogn med brems. Det kan ofte bli tungt å holde igjen vognen i bratte bakker, og er det glatt er det en god trygghet. Belastningen på bekken og ryggen blir mindre med brems syns jeg. Vi kan jo diskutere dette mer i morgen da! :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...