Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Den blir jo så varm.. Er jo lett for et lite å brenne seg på den
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jo, vi har laget en grind rundt hele ovnen og et stykke til. Så vedkorga får stå i fred........ Men den elektriske ovnen har vi ikke sikra, for den blir ikke så skrekkelig varm.
Anja Annonym Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 ......jepp, for lengst. Hadde ei fin og stor lekegrind i metall som jeg kjøpte løse ledd til, gjorde den om, og satte den foran både vedovnen, veden og stereobenken.
Bruble Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Nei, hun nærmer seg den ikke. hun merker på lang vei at den er varm, og går lange omveier.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 vi har sikra peisen med en grind.. syns det er greit i tilfelle han skulle ramla eller noe sånt! han merker nemlig at det er varmt der og går ikke bort dit..
Mamma til 2 jenter..... Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 Vi har heller ikke sikret den...Snuppa skjønner at den er varm og at hun må holde seg unna
Cat.68 Skrevet 9. januar 2007 #9 Skrevet 9. januar 2007 Vi har sikret den. Hun skjønner godt at den er varm og holder seg unna på den måten. Men den står slik plassert i stua vår at det vil være veldig lett å snuble eller skli bort i ovna under lek! Derfor er den sikret.
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 9. januar 2007 #10 Skrevet 9. januar 2007 Har ikke vedovn her jeg bor. Men foreldrene mine har ovn. Og guttungen har vært flink til å ikke gå bort til ovnen. Så vi har ikke følt vi har trengt det der. I helgen datt han inni ovnen, og brant hele underarmen. Så nå er ovnen sikret!! Selv om han ikke går bort dit med vilje så kan det altid skje uhell. Skulle virkelig ønske jeg hadde satt opp grinnen tidligere ja
Cat.68 Skrevet 9. januar 2007 #11 Skrevet 9. januar 2007 Uff, stakkars liten ( Håper det går bra med ham?
dama Skrevet 9. januar 2007 #12 Skrevet 9. januar 2007 har aldri gjort det.. og det har gått bra med alle tre... de nærmer seg ikke ovnen når den er varm uansett... og så står den på en sånn måte at det ikke er så lett å falle på den heller... ikke har vi sikring i den stupbratte trappa vår heller... vi har valgt å lære de hvordan å komme seg opp og ned på sikreste måten så fort de har begynt å vise intr for trappa og å sikre kjøkkenskuffer og skap synes jeg er bare tull... de må lære seg at de ikke skal åpne og rote rundt der hele tiden... så er det bare opp til oss foreldre å sørge for at det ikke er noe de kan skade seg på innen deres rekkevidde... minsteprinsessa her flytter om på alle kjøkkentingene mine daglig... og når hun etterhvert blir lei av alle skattene så lar hun også skuffene være...
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #13 Skrevet 9. januar 2007 Vi har aldri gjort det til våre 4 barn. Ingen uhell , men det er fordi vi passer på at ikke de brenner seg og vi lærer dem at ovnen er farlig .
Cat.68 Skrevet 9. januar 2007 #14 Skrevet 9. januar 2007 For noen rare argument egentlig? Jeg også lærer mitt barn at oven er farlig og at den er varm og man kan brenne seg på den. jeg slutter ikke lære ungene mine hva som er farlig eller riktig og galt , fordi jeg sikrer diverse ting. Jeg slutter da ikke å passe på ungen min fordi?
dama Skrevet 9. januar 2007 #15 Skrevet 9. januar 2007 det er endel som faktisk gjør det... veit om folk som lar ungene sine stå og røske i skuffer og skap.. de klarer jo ikke å åpne de likevel... så da står de der da.... og lærer seg ikke at de skal la det være...
Lilla`83 *snuppa & snuppen* Skrevet 9. januar 2007 #16 Skrevet 9. januar 2007 Jo da! ) tok ei gammel sprinkelseng vi..... passer perfekt for snuppa (og dagmamma barnet) som leker rett foran ovnen! Ovnen står midt i stua og må forbi den hele dagen lang, så da er dt godt med en sikring.....
Happy Ignorant Skrevet 9. januar 2007 #17 Skrevet 9. januar 2007 Vi har sikret den med et hjemmesnekret tregjerde. Den står veldig utsatt til, og selv om barna holder litt avstand til den fordi de vet den er varm, så leker de i området der hele tiden. Min store skrekk er om de skulle falle på den. Det kan bli veldig stygt!
beri Skrevet 9. januar 2007 #18 Skrevet 9. januar 2007 nei,litt må de da kunne lære seg. Og han er der jo aldri alene
tvilling73, 05/07 Skrevet 9. januar 2007 #19 Skrevet 9. januar 2007 Vi kjøpte varmepumpe som henger høgt på veggen. Kjempedeilig!! Er SÅ glad for å slippe fyringen!!
blond Skrevet 9. januar 2007 #20 Skrevet 9. januar 2007 Grensen går på stenen rundt peisen, har ikke vært noe problem her i huset. Rart, men sant.
flust Skrevet 9. januar 2007 #21 Skrevet 9. januar 2007 Har møtt 2 ettåringer i år som går med bandasje etter å ha fått 2.grads forbrenning i begge hendene. Har derfor sikret ovnen vår med grind så vår egen ettåring slipper det samme. Passer på henne hele tiden uansett!
Happy Ignorant Skrevet 9. januar 2007 #22 Skrevet 9. januar 2007 Mange pussige argumenter her! "Litt må de kunne lære seg!" Er det så at man har uintelligente barn hvis man sikrer ovnen eller? Er det slik at uhell bare skjer fordi barna ikke har LÆRT seg at ovnen er varm? Hvordan går det an å forlange av 1-2 år gamle barn at de skal forstå hvilke konsekvenser det kan få om de snubler på vedovnen? Jeg har ikke anledning til å stå vakt ved ovnen hele dagen, eller leie barna mine rundt inne i huset. Barna VET at ovnen er varm, ja, men i leken er alt glemt, og om uhellet er ute, og en av dem gikk på trynet på den, ville jeg vært en idiot som ikke sikret den! Stygge brannskader i ansiktet eller på kroppen er en fæl måte å lære på synes jeg! Mulig jeg overreagerer litt her, men her går det i hundre hele dagen med 2 aktive unger under 2 år.
Ranveig R Skrevet 9. januar 2007 #23 Skrevet 9. januar 2007 Nei. Når vi fyrer (har ikkje vore så altfor ofte i vinter...) tar eg småen med bort så han får kjenne at det er varmt der. Han har veit godt kva "varmt" betyr, og unngår ting dersom vi fortel han at dei er varme.
Cat.68 Skrevet 9. januar 2007 #24 Skrevet 9. januar 2007 Akkurat det Ranveig er jeg med på, og de skjønner lett at dette er varmt og de holder seg bevisst unna. Men man kan ikke altid unngå uhell, eller fortelle dem at de ikke skal ha det. 2-3 grads forbrenning er et unødvendig uhell når man kan forhindre det, føler jeg.
Ranveig R Skrevet 9. januar 2007 #25 Skrevet 9. januar 2007 Hos oss står no og ovnen slik plassert at det er omtrent umulig å snuble over den i tillegg. Når vi flyttar inn i nytt hus blir oven meir sentralt plassert, så vi får sjå kva vi gjer då (og ikkje minst kor stor småen er når vi flyttar). Uhell SKJER jo uansett, så når ungen er blitt så stor at han *forstår* at han ikkje må ta på ovnen eller hoppe ned trappa synest eg det begynner å bli rart å skulle sikre alt. Ein kan jo ikkje ha trappegrinda oppe når ungen er 3-4 år f.eks. berre fordi han kan komme til å snuble og dette ned. Det kan jo skje med voksne og. Men eg har forståelse for dei som sikrar ovnen når dei har ungar i 1-3-årsalderen, viss ovnen er plassert sånn at det er lett for å springe i den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå