lille-snupp Skrevet 8. januar 2007 #1 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei! siden jenta di har hatt hoftegips må jeg bare prøve å mase litt om hvordan ting fungerte på deres sykehus... Snuppa har hatt gipsen snart 4 uker nå, og det går aldeles strålende:) det jeg stusser litt på er at ingenting skal kontrolleres før hun skal bytte gips ca i midten av mars.. er ikke det litt rart? jge synes liksom det hadde vært litt logisk å tatt et kontroll rtg etter 6 uker eller noe sånt? Enn hvis hofta skilr ut av ledd inne i gipsen da? da oppdager vi jo ikke det før om tre mnd, dvs 3 mnd bortkasta behandlingstid? Leste at det skjedde med jenta di første gang, så da blir jeg litt stressa for at det kan skje her også... Hvordan oppdaga dere det på henne? By tha way, vra her inne og etterlyste klestips en tid tilbake.. fant ingenting som passa, for gipsen er jo diiiiiiiiiiiger, men nå i jula kom sparkebuksene fra nøstebarn, og de passa superfint i en stooooor str da selvsagt... jippi, nå slipper vi å se på den gipsen hele tida, som uansett nesten er svart etter at snuppa har begynt å søle grøt overalt:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700978-niva-og-andre-som-har-hatt-barn-med-hoftegips/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leola Skrevet 9. januar 2007 #2 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei! av ren nysjerrighet; hvorfor må hun ha gips? jenta mi har lettgradig hd, og har pute. Er livredd for at hun må ha den lenger enn 4 mnd,evt strikk eller gips. De var i tvil om hun skulle ha pute i utgangspunktet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700978-niva-og-andre-som-har-hatt-barn-med-hoftegips/#findComment-7705713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niva Skrevet 9. januar 2007 #3 Del Skrevet 9. januar 2007 Første gang jenta mi hadde gips ble hun behandlet på sykhuset her jeg bor i Drammen. Hun ble kontrollert etter fem uker og da var hofta ute av ledd og de klippet av gipsen. Hun hadde en pause på 4 måneder til hun var 8 måneder fordi da var skjellettet mer utviklet . Hun ble behandlet på rikshospitalet andre gangen og der er det vanlig med kontroll hver 3 måned, fordi da bytter de gips. Men jeg maste meg til en ekstra kontroll for å sjekke at den satt i ledd siden den hadde gått ut av ledd før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700978-niva-og-andre-som-har-hatt-barn-med-hoftegips/#findComment-7710046 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille-snupp Skrevet 9. januar 2007 Forfatter #4 Del Skrevet 9. januar 2007 Jammen tror jeg at jeg skal mase meg til en ekstra kontroll jeg også, men ortopeden her er en stress-fjert så har en nok litt vanskelig å overtale.. Vi er til behandling ved UNN i Tromsø, og jeg fikk høre der at gips-barna blir mer og mer sjelden, noen sa til og med til meg at de trodde man var slutta å bruke gips, så frykter at legene kanskje er litt rustne ... Lillemor: Jenta mi fikk diagnostisert alvorlig hd da hun var nesten 4 mnd, med venstre hfte helt ute av ledd og veldig underutviklet hofteskål. Siden hun var så gammel måtte hun først legges i strekk i tre uker, for å tøye muskler og sener, og deretter ble hun lagt i narkose og fikk gips fra livet til anklene. Gipsen skal hun ha i 3-12 måneder, men vi krysser fingra for at hun kanskje blir kvitt den til sommeren, dvs. etter 6 mnd... Er litt irriterende og jeg har grått mine modige tårer for at det ikke ble oppdaget tidligere, for da kunne vi også kanskje sluppet unna med "bare" pute... Men men, sånn er jo livet, og vi tilpasser oss det meste! Synne bryr seg ikke en døyt om gipsen sin og er glad og fornøyd.. Merker til tider at hun er frustrert over ikke å klare å rulle noe mere, men det tår hun igjen senere, så vi bekymrer oss ikke:) Du skal vare kjempegad det ble oppdaget så tidlig hos dere at dere greier dere med putebehandling, selv om jeg skjønner at det også kan være knalltøft! Lykke til fremover, går nok aldeles strålende:) klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700978-niva-og-andre-som-har-hatt-barn-med-hoftegips/#findComment-7712774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Niva Skrevet 10. januar 2007 #5 Del Skrevet 10. januar 2007 Min datter ble oppdaget tidlig.De prøvde putebehandling, men det hjalp ikke. Min datter hadde samme hoftefeil som din hadde. Så det kan henne du hadde endt opp med gips allikevel, selv om de hadde prøvd pute først. Vi hadde gipsen på i 6 måneder. Det var veldig deilig å fjerne den. Men etter 3 måneder ble hun ikke gipset helt ned på det beine som hofta var frisk. Hun lærte å krabbe med gipsen. Jeg trente henne mye på magen, og hun ble sterk i armene. Jeg kjøpte en tripp, trapp stol som heter stokke city som hun satt mye i. Den var gull verdt. Den hadde vi med oss overalt når vi var på ferie. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700978-niva-og-andre-som-har-hatt-barn-med-hoftegips/#findComment-7729558 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå