Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt så helt kjempebra ut og vi så veldig fort selv at det er en liten prins som gjemmer seg i magen :-) Ingen tvil om det! Veslegutten var skikkelig aktiv, vendte på seg, sparket, strakte seg og lå ikke i ro et sekund. Var veldig morsomt og litt rart å se ham sparke på skjermen og kjenne det tydelig i magen samtidig! Og så suttet han på totten midt i, skikkelig tommelsutting med pekefingreren litt opp og bøy, var jo bare sååååååå søt da! *smelte* Er litt forelsket nå ja, hehe... Gleder meg vilt til å få møte ham, lille skjønningen!

Hadde trodd jeg ville bli veldig lei meg om det skulle vise seg å være en gutt denne gangen også, men merkelig nok ble jeg ikke det, klart jeg fortsatt alltid kommer til å ønske meg en jente, men det var liksom bare ham det måtte være! :-) Denne prinsen var mye mer aktiv en brødrene var på sine ultralyder så det var skikkelig morsomt å se på ham der han styrte på. Hjertelyden lå godt over 150 nå også, så det med hjertelyd og kjønn er i hvertfall noe tull. Terminen ble flyttet med en dag, så nå er det 10 juni, og det beste av alt nesten, morkaken hadde flyttet seg helt vekk fra åpningen!!!!! Og, det var også litt morsomt. Midt i omtrent kjente jeg magen strammet seg litt, men tenkte det bare var fordi jordmoren holdt den tingen ganske hardt ned mot magen, men så peker hun på noe og sier "Ser du her, der viser det at du har en kynner, merker du det?". Og det gjorde jeg jo. Fikk også spurt om dette med kynnere og jordmoren beroliget meg med at for en tredjegangs var det ikke helt uvanlig å ha mye og sterke kynnere tidelig. Godt å få det bekreftet!

Var kjempedeilig å se at alt var i orden og stod så bra til der inne, og veldig deilig å få vite hvilket kjønn det var, holdt på å bli sprø av å ikke vite det ;-) 4 åringen ble kjempeglad når han fikk vite at det var en gutt og sa "Blir det gutt!?! Det var jo det jeg visste jo! Jeg sa det jo mange ganger, kjempeofte!" Og så fikk vi lånt en babybilstol i en butikk og prøvd i bilen, og under over alle under, den passet! Enda det står to barneseter der fra før, det hadde jeg faktisk ikke trodd. Så dette ble en fin dag gitt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe, kor kjempekosli! Tre gutter, det er nå egentlig en bragd! Også har jo du spurt om de tingene som jeg har lurt på - med kynnere og sånn! I morgen er det min tur, så får jeg kanskje vite... Men ho storesøster kommer til å bli ekstremt fornærma dersom det er en gutt! Ho har spådd lillesøster (er snart fire år) siden før jeg ble gravid nesten;)

Gratulerer en masse, Alva, synes det er litt godt at all denne spåingen og slikt ikke har noe å si. Naturen som bestemmer, og alt er normalt!

Kos deg med guttemagen din, du.,,

Skrevet

Ja, jeg har mistet litt tiltro til spåing sog sånne "dette er typisk jente/gutt-tegn" ting, for ingentign stemmer jo likevel. Disse tre svangerskapene har vært veldig ulike så langt, hjertelyden har variert fra barn til barn og kontroll til kontroll, mageformen har variert osv, men det er likvel tre gutter!

Skrevet

oj..så flott at alt var bra...å 3 prinser...så herlig..=)

Skrevet

Ja, klar over det. Jeg og ei venninne hadde jo helt lik mage ved førstegangs, og jeg fikk en gutt med hodet først, ho fikk ei jente med rompa først! Sånn er det bare.

Skrevet

Gratulerer Alva!

Så herlig med den "forelskelsen" da:-) Jeg skjønner godt at du var redd du skulle bli skuffet sånn på forhånd. hadde det på samme måten jge også. Nå venter jeg bare nummer to, men svangerskapene mine er såpass harde, at jeg tror det blir med disse to, dessverre. Så jeg lurte også veldig på hvordan jeg ville reagere hvis jeg fikk vite det ble en gutt til- jeg følte at jeg kom til å skamme meg sånn hvis jeg klarte å prestere å bli skuffet. I mitt tilfelle, viste det seg jo å være ei tulle vi venter og jeg ble veldig glad- men i ettertid, er selvsagt fortsatt glad, så innser jeg at jeg har sett for meg en gutt og hadde vel bestemt meg for at det sto mellom to navn osv osv....så gleden hadde nok blitt stor uansett:-)

Uansett- gleden er stor over nok et friskt og nydelig barn på vei i magene. Gratulerer nok engang:-)

Skrevet

Så koselig historie å lese ;)

Tror når alt kommer til alt så spiller det ingen rolle hva slags kjønn det er.. men klart, mange jenter som ønsker seg ei lita jente.. sånn er det bare...

sikkert kjempe deilig å se at alt står bra til og få litt ro av jordmor =o)

Lykke til videre i svangerskapet med den lille pjokken..

Skrevet

Takk for gratulasjoner :-)

Ja, det var veldig deilig å se at alt var bra og at jeg ble beroliget av jordmor, var litt bekymret for de kynnerne, men nå kan jeg slappe helt av!

Skrevet

å så hyggelig lesning:-) gratulerer med en sprellende gutt. jeg skal selv på UL 17 januar, åjåj bare en uke igjen hihi glede seg:-)

Skrevet

Hei Alva!

Har tenkt masse på deg i dag ;-)

Kikket stadig innom BIM for å se om du hadde et innlegg......... og jo det hadde du nå!

Grattis med gutt nr 3 ;-) Så gøy!!!!!!!!!!

Hva betyr det når morkaken har flyttet seg vekk fra åpningen?

Skjønte ikke det helt jeg......... (litt flau.... kanskje burde jeg ha skjønt det.......)

Onsdag skal jeg på UL kl. 1000!

Så da legger jeg ut et innlegg for å fortelle litt......... er sååååå spent på å se nurket igjen ;-)

Klem

Skrevet

Det betyr bare at da jeg var til tidelig UL i uek 12 så dekket morkaken hele livmorsmunnen, altså der babyen skal ut, så om den ikke flyttet seg innen fødselen vill det blitt keisersnitt minst 3 uker før temrin pga stor blødningsfare, nå slipper jeg jo det!!!! :-) (har keisersnittangst!)

Lykke til på onsdag! :-) Gleder meg til å høre i fra deg!

Skrevet

Gratulerer!

Så kjekt med den skikkelige guttegjengen, da! :D

Skrevet

Grattus! Jeg heier på 3 av hver sort! Jeg er en av tre søstre og det er kjempefint!

Skrevet

Gratulerer med gutten Alva :-)

Du sier du har blitt spådd av 3 stk at det ble gutt, husker du hvem som sa det? Jeg har nemlig også blitt spådd kjønn inne på spåsiden så hadde vært artig å vite hvem som tippet riktig. Vi vet ikke kjønnet, men no er det ikke så lenge igjen til termin heller, men jeg er så utrolig nysgjerrig :-)

Skrevet

åh så koooseliiiig:) Så utrolig gøy at lillegutt var en aktiv liten krabat akkurat når de slo på barne-tv da (les UL) hi hi:)

Det er jo bare så utrolig herlig med UL når alt er som det skal! Kunne ligget der på benken og kikket i timesvis jeg;)

Det er som du sier; vi er superforelska!!!!!!

Gratulerer med flott opplevelse i dag da!

Skrevet

Gratulerer med en gutt til, Alva! Deilig å vite at alt var bra også.

Så at du skulle på UL i dag og måtte gå inn og se hvordan det gikk. Vi var på BIM samtidig under forrige graviditet - og du kom alltid med gode tips og råd.Lærte masse av deg :-) Jeg venter gutt nr 2 den 23.februar. Fikk min første gutt i okt 04.

Kjekt å følge med på gamle "kjente" her inne.

Ha en fin kveld videre :-)

Skrevet

løvemor79 og chanelle2 i hvertfall, tror siste var nattinatt, men var mange som pleier å være "gode" som spådde jente, Twig, cat.68 og noen til.

Skrevet

Gratulerer så mykje med ein liten prins Alva! Må jo berre seie at eg tok grundig feil, eg trudde det var ei lita jente der inne (men hadde jo eigentleg ingen grunn til å tru det eine eller hitt) Kanskje det er ein gut i magen min også då, sidan eg har litt jentefeeling på meg sjølv... haha!

Skrevet

Ååå Så koselig!! Gratulerer med gutt nr.3:)

Nå gleder jeg meg bare enda mer til UL. Så gøy å høre dere andre fortelle. Føles sååå lenge siden sist vi var på UL..

Håper "bittelitt" på en liten gutt jeg og.. Men det har ingenting å si da:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...