Gå til innhold

Da har jeg også født!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Hei!!! Har ikke vært her inne siden torsdag...er det andre som hat født? Ka-ping?

Her er historien:

Torsdag 4.januar hadde jeg STERKE og regelmessige kynnere- skrev et innlegg her inne, for jeg lurte på om det evt kunne være rier (noe jeg oppdaget senere, var laaaaaaaaangt fra "tålelig" i smertenivå;).

Gikk til sengs og kl.00:15 hørte jeg en rar kneppe lyd og kjente noe sprakk inne bak navlen. Samboeren min sa "HVA VAR DEN LYDEN????", jeg reiste meg og swooop- der gikk vannet og en"#¤%= masse slim...skikkelig sjokkerende. Det rant og rant..ringte føden, og de ba meg avvente. Riene kom slag i slag etter en halvtime og kl 02:30 var de så hyppige at vi dro inn på Ullevål. Hadde da 4cm åpning. Riene tiltok og ble ufattelig vonde! Jeg hyyyyyyyylte og skrek- skikkelig uling (veldig overrasket over det !).-heldigvis var jeg den enseste i fødsel, det var lytt;)

Fikk lystgass og klyster. Riene var enormt intense, men da jeg ble sjekket igjen etter to timers skriking, var det kun 5cm åpning- altså LITEN progresjon. Jeg var på det tidspunktet litt utenfor meg selv og kroppen bare regjerte. Det ble avgjordt at jeg skulle få epidural- og HALLELUJA!!!! Seriøst- det var heeeeelt fantastisk! Dette gjorde imidlertid at det tok litt tid, fikk riefremmende drypp, men fikk en del feber selv...Pulsen på lillegutt varhøy (pga min feber) og legen kom inn, for JM ville ha hjelp med tang eller sugekopp. Nå hadde de skrudd ned epiduralen sånn at jeg kunne presse, og legen sa at jeg presset som en kriger, så det var ikke bruk for noen tang. Etter de husker jeg ikke annet enn alle lydene jeg kom med, og til slutt etter ca. 20 minutter (?) kl.11:02 kom han ut i rakettfart! Det var det mest intense jeg har opplevd...!

Allt har gått slag i slag siden, og vi kom hjem fra hotellet i dag. Ammingen går som det suser;) Overlykkelig, overveldet og kan ikke si annet enn at jeg ikke kan beskrive de intense følelsene jeg har for ham. Det vokser og vokser og hjertet har blitt en stoooor sår klump av lykke!!!

Det er allt jeg ikke hadde turd å håpe på!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700565-da-har-jeg-ogs%C3%A5-f%C3%B8dt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei og gratulerer så mye med gutten!

Min lille gutt kom 03. januar, også på Ullevål. Da var det helt fullt der, og jeg var nok ikke den eneste som hylte (og som jeg skreik!)

Kos deg med gutten din, vi koser oss masse med vår :o)

Gratulerer så mye, alle historiene om fødsel får beg til å vente enda mer og lengte enda mer etter å holde gutten min i armene....men han har fått beskjed om å vente til badet er ferdig, om ca en uke og da er det en uke til termin. Håper han hører etter...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...