Gå til innhold

Hvor tidlig kan man se "liv" på ultralyd?

Anbefalte innlegg

Forrige gang mistet jeg i uke 10 og det viste seg at det ikke hadde vært noe liv der i det heletatt (tomt egg). Denne gangen tenkte jeg derfor å spandere en ekstra tidlig ultralyd for å se om det er noe der inne, men hvor tidlig kan man se det?

Noen som har en privat ultralydklinikk/gynekolog i Oslo som kan anbefales?

Fortsetter under...

Jeg fikk se meg egne øyne et hjerte som banket da jeg var i uke 8:)

Var på ul første gang i uke 6 pga blødninger,og legen kunne finne et lite hjerte da også,men da kunne jeg ikke se det selv!

Hvor langt er du på vei da?

Bare 4 uker 6 dager i dag, men hvis legen kan se det fra uke 6 så får jeg kanskje "hive meg rundt" og bestille så jeg får noe i uke 7 ihvertfall.

P.s. full ukeforvirring her foreløpig, men når du sier i uke 6 betyr det da 5 fullgåtte uker + noen dager?

Jeg var 5+4 da jeg var på ul,og det vil si 5 fullgåtte uker + 4 dager:)

Be om og få komme på gyn. poliklinikk på det sykehuset du hører til,og få innvendig ultralyd:)

Er ganske erolignede og få høre at alt er bra der inne selv om en er tiiiidlig i svangerskapet!!!!

Takk for tipset, men i oslo er det forholdsvis vanskelig å komme inn på sykehuset. (det var ihvertfall det da jeg mistet i uke 10). Tror det er enklere å finne en privat gynekolog og "kjøpe" seg inn.

Noen som har en anbefaling? Det må vel være innvendig ultralyd for å se noe så tidlig.

Jeg har vært på innvendig UL i dag på Majorstua klinikken. De ligger i Slemdalsveien 1 rett ved Majorstukrysset, og det var veldig greit å få time. Bestilte på fredag. Er 6+3 på vei, og vi fikk tydelig se et lite hjerte som banket på storskjermen. Fikk til og med høre på hjertelyden på høytaler. Nydelig! Fikk med et fargeprint av den bittelille, og det hele kostet 1100 kroner. Veldig betyrggende å se at det var liv i magen. Anbefales!

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...