Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Del Skrevet 8. januar 2007 Hei. Jeg har alvorlig fødselsangst etter problemer da jeg fødte sist gang(for snart 6 år siden),dette var fødsel nr 2, hadde en kjempepositiv fødselsopplevelse før det, men jordmor ødela alt ved å ikke gjøre jobben sin skikkelig under 2. fødsel. Har ikke turt å bli gravid før nå og trodde jeg var klar for det, men har vært helt psyket ut etter at jeg tok positiv test. Fungerer ikke i det hele tatt i hverdagen og er svært deprimert, orker ikke å si til noen at jeg er gravid for jeg begynner å gråte når jeg snakker om det og når jeg tenker på at jeg faktisk er gravid igjen. Nå har jeg fått time på KK i Bergen i neste uke for å snakke om planlagt ks. Jeg er livredd for at de ikke skal ta meg på alvor og tvinge meg til en ny fødsel. Og så var det selvfølgelig kjempeoppslag i avisen rett etter nyttår om hvor utrolig mye penger KK og Helse Bergen må spare så da er det vel kun de med fare for livet som får innvilget ks, jeg blir så utrolig deppa. Men det jeg lurte på var om det er noen som har erfaring med hvordan KK pleier å "oppføre" seg i sånne tilfeller? Jeg har bedt om å snakke med lege, skal ikke ha en eneste jordmor i nærheten av meg hele svangerskapet, har null tillit etter det som skjedde sist... Takknemlig for svar:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
It's all about me Skrevet 8. januar 2007 #2 Del Skrevet 8. januar 2007 Dessverre er ikke Haukeland det stedet det er enklest å få igjennom ks, men det er fult mulig. Har snakket litt med flere personer på KK etter at jeg sitter igjen med en vond opplevelse fra første fødsel, og kan anbefale å snakke med den jm som har ansvar for fødselsangssamtalene. Hun har masse erfaring, er forståelsesfull og kjempe koselig. Dessverre er det ikke lov å legge ut navnet her. Kontakt dem og krev å få samtale for å snakke om følesene dine, men får du ikke tilslutt den løsningene du føler er beste så kontakt Voss. Voss er kjent for å gi ks til nesten alle som vil. Så det går nok bra skal du se, prøv og slapp av og nyt resten av svangerskapet. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7703344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #3 Del Skrevet 9. januar 2007 Hei hei. Takk for svar. Jeg er allerede innkalt til samtale med lege på kk (har bedt om lege for jeg har svært liten tillit til jm etter den forrige fødselen og hennes fullstendig inkompetanse), og jeg har jo hørt dessverre at det ikke er lett å få innvilget ks der. Håpte vel kanskje på at det var feil og at det var noen her med kjempepositive opplevelser:-) Jeg er nesten 11 uker nå og skal til samtale rett før det bikker over abortgrensen, er dessverre så ille at dersom de er vanskelige med det og ikke innvilger ks så har jeg og mannen min bestemt oss for at det beste er abort. Jeg hadde barseldepr. i to år etter sist gang pga det som skjedde og er livredd for å få det enda verre denne gangen dersom jeg blir tvunget til fødsel. Har ikke sovet skikkelig en eneste natt etter at jeg tok testen...Men men. Jeg håper det går bra for vi ønsker virkelig et barn til. Er utrolig hvor viktig det er at jm gjør jobben sin skikkelig. Kan faktisk ødelegge livene til folk dersom de ikke kan det de bør og skal kunne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7712536 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*RutIetutt* Skrevet 12. januar 2007 #4 Del Skrevet 12. januar 2007 Uffda, ikke noe kjekt å oppleve noe sånt. Jeg er litt i samme situasjon som deg - men har ikke hatt så voldsomme traumer som deg høres det ut som. Hadde en grusom fødselsopplevelse forrige gang - mistet all kontroll og det som jeg hadde fryktet hele svangerskapet skjedde nesten - babyen ville ikke ut, fostervannet var misfarget og hjertelyden sank - var sikker på babyen min skulle dø eller bli skadet. Grusomt å ligge der å ikke ha kontroll på noe og ikke vite hvordan det skal gå. Har slitt mye med det i ettertid og føler vi hadde flaks at de tok ham når de gjorde. Det ble hastesnitt etter 18 timer. Jeg skal også be om henvisning til samtale på Haukeland og ønsker ks. Om ikke det går der så reiser jeg til Voss. Kan ikke det være et alternativ til å eventuelt ta abort om du ikke får innvilget ks på Haukeland? Uansett syns jeg det er hårreisende om du ikke blir innvilget ks! Har du sånne følelser rundt det MÅ de jo ta det på alvor! En venninne (bekjent) av meg fikk planlagt ks der etter sin traumatiske fødsel, og tror nok ikke hun hadde slike følelser omkring det som deg - hun var usikker helt til de siste mnd hva hun skulle velge - hun ble faktisk tilbudt det fra starten av. Nå kjenner jeg ikke alle detaljene rundt hennes fødselshistorie, men vet så mye som at hun hadde en grusom første fødsel med mye revning og en gutt som ble tatt i siste liten med tang og som de lurte på om ble hjerneskadet pga det (han er helt frisk). Tenkte jeg skulle snakke litt med henne og høre hva som gjorde at hun fikk ks denne gangen - hvem hun snakket med evt. Har en skikkelig fødselsangt må de jo ta det på alvor! Er jo snakk om noe som påfører den gravide mye stress og bekymringer og det er jo ikke bra for babyen. Masse lykke til og krysser alt jeg har for at du får innvilget ks!!!! Håper du skriver inn her etter samtalen om hvordan det gikk. Klemmer Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7752306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 12. januar 2007 #5 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Min erfaring fra kvinneklinikken på Haukeland er dårlig desverre.Men det er nok det beste å være forberedt på en kamp når du skal dit, man blir enda mer nedslått dersom man kommer dit og tror at man skal få hjelp også skjer det bare ikke.Det er nemlig min erfaring med det stedet(grøss).Jeg ble oppmuntra av min fastlege til å be om å få keisersnitt fordi jeg hadde gode grunner.Men på Haukeland respekterte de meg overhodet ikke og tvang meg til vaginal fødsel.Heldigvis så fikk jeg bytta sykehus til Voss hvor jeg fikk den livsnødvendige hjelpen jeg trengte, nemlig keisersnitt.Jeg er såååå takknemlig til Voss sykehus og legene der!Dette er noe du bør tenke på som en nødløsning før du drar til samtale på Haukeland.I disse dager hvor de kutter ned på fødselshjelpen i Bergen i tillegg så bør egentlig folk slutte å få barn i denne byen.....kansje best å flytte i såfall. Ønsker deg lykke til!Det finnes forresten sykehus i Oslo området som respekterer kvinnen sitt inderlige ønske om keisersnitt, så det er uansett håp dersom du bytter sykehus. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7759657 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 18. januar 2007 #6 Del Skrevet 18. januar 2007 Hei alle sammen og tusen takk for svar:-) Jeg var til samtale denne uken og fikk innvilget ks under den timen. Ikke pga angsten, men faktisk fordi jeg ikke kan føde vaginalt igjen( pga det jordmor påførte meg sist gang...).Jeg er så lettet og gråt hysterisk da legen sa, mens han undersøkte meg at, "her må det nok bli ks, det er umulig å få en baby ut denne veien flere ganger". Men er samtidig veldig forbannet på jordmor som har ødelagt underlivet mitt for evig og alltid. Samme legen sa at jeg dessverre ikke kunne håpe på at det ville bli bedre dersom jeg blir operert en gang til så jeg er dømt til smerter for evig...hurra. men jeg skal iallefall ikke føde og heller ikke ta abort og det er det beste for vi ønsket jo flere barn. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7845027 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 18. januar 2007 #7 Del Skrevet 18. januar 2007 Åååå,det var jammen fint å høre at du fikk ks på kk i Bergen!Gratulerer holdt jeg på å si.........he,he.Ønsker deg alt godt videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7849668 Del på andre sider Flere delingsvalg…
sistemannpåvei Skrevet 19. januar 2007 #8 Del Skrevet 19. januar 2007 det var kjempekjekt å høre at du fikk! Jeg skal på samtale nr. 2 på Mandag og er livredd for at de sier nei. nå har de latt meg vente siden november! jeg kjenner meg utrolig godt igjen i din historie, og har begynt å ha dype depresjoner pga. dette. (er strengt imot abort, men må innrømme at jeg var innom tanken) Hos meg var det total rutur og et totalt uprofesjonelt 'team' som skapte min angst. Har aldri blitt så dårlig behandlet i hele mitt liv, og det til tross for at jeg fødte året før i Amerika, uten problemer!! da legen så journalen min sa hun at hun godt forsto at jeg hadde angst, men er ikke helt sikker på at dette er nok til at de godtar mitt desperate ønske. Har du fått dato enda? Lurer også på om behandlingen har noe med alder og utseende? Jeg var 23 år sist gang (nå 26), og har endel tattoveringer. Vet det høres latterlig ut, men det var jo nettopp det behandlingen var, så hvorfor ikke!!!! Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7856141 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 20. januar 2007 #9 Del Skrevet 20. januar 2007 Å tusen takk for at dere er så søte og svarer meg med en gang:-) Jeg har virkelig hatt en kjempeopptur etter jeg fikk det innvilget. Nå har vi fortalt det til familien og ungene( jeg orket ikke tanken på å snakke om det med noen før jeg visste hva som kom til å skje, mens mannen min hadde veldig lyst til å fortelle det til hele verden...vanskelige greier). Det var ikke en totalruptur for min del (men jordmor klarte nå å gjøre feil allikevel), og det misunner jeg deg virkelig ikke altså. Synes det er skikkelig ille at de lar deg vente så lenge, det er veldig respektløst og kan jo skape problemer etterpå med fødselsdepresjoner og lignende dersom man skal gå hele svangerskapet og være livredd... Håper virkelig for din del at du får innvilget. Har ikke fått dato ennå, er bare 12 uker på vei så får den etter ul. Jeg fikk time kjemperaskt etter at legen min henviste meg ( den 22. desember) , men du har jo hatt skikkelig uflaks når det gjelder at legen er borte eller sykemeldt. Jeg fikk først time den 11. jan, men så ringte de og sa at legen var bortreist så da skulle jeg ikke inn igjen før 8 feb. Det nektet jeg og så sa jeg at jeg måtte ha time før abortfristen gikk ut så da gikk de med på det utrolig nok. Tror ikke det kan ha noe med alder å gjøre, du er jo ikke så ung, det hørtes litt frekt ut, men men:-)( jeg er 30 så er noen år eldre enn deg da...)Men man vet jo aldri så det er ikke godt å si egentlig, og det er jo faktisk godt å bli eldre også, blir behandlet annerledes faktisk. Håper virkelig at det går bra for deg også!! Ikke legg noenting i mellom bare si alt du føler og hvordan du har det og at du blir veldig deprimert og er redd for at det skal følge med videre etter fødselen også dersom du blir tvunget til fødsel. Skal krysse fingrene for deg:-) Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7700114-keisersnitterfaringer-i-bergen/#findComment-7873533 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå