Gå til innhold

Isjias-smerter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 38 og har bekkenløsning og har spesielt vondt i høyresiden av rumpa eller setemuskelen. Isjiaslignende, akkurat som om en nerve sitter i klem inni der. Kjenner det verst når jeg skal reise meg fra å ha sittet en stund, da er det akkurat som om det låser seg og det er orntlig vondt!!

Noen fler som har lignende smerter og har noen tips eller øvelser for å unngå det? Har prøvd enkle øvelser men blir bare verre av det. Begynner å bli rimelig lei av å sitte/ligge i ro hele dagen, men virker som det er det eneste som funker...

Er også redd for at det skal bli kjempevondt under fødselen når jeg skal presse ungen ut, det blir det jo naturligvis uansett men tenker da selvfølgelig på denne dumme nerven som klemmes i tillegg.. ai ai ai!

Hjelp! Noen med erfaring her?

Skrevet

Hadde det sist og har fått det igjen nå, i følge JM er det rett og slett isjasnerven som kommer i klem pga ungens vekt. Hurra... For meg er det verst når jeg begynner å bevege meg etter å ha sittet stille for lenge, det som fungerer for meg er å holde meg i (forsiktig) bevegelse og å unngå å sitte lenge.

Sist må jeg innrømme at jeg ikke merket en ting til det da fødselen først var i gang, men jeg vet ikke om det var fordi riene var vonde eller fordi han skiftet stilling på veien ut. I alle fall - merket ikke en ting itl det etterpå! Nå kan det jo være at bekkenet fortsetter å plage deg en stund etter fødsel, men isjasen bør i alle fall gå over! God bedring:)

Skrevet

jeg hadde også en lignende smerte her om dagen da jeg hadde ligget lenge på sofaen. var akkurat som noe gikk i klem i høyre siden av hoften og det gjorde vondt å stå på den siden. Heldigvis gikk det over,men der og da tenkte jeg at slik kan jeg jo ikke være når jeg skal føde, følte meg helt mørbanka..

Ikke noe godt,heldigvis er det snart over :-)

Skrevet

Jeg har vært plaget med samme type smerter tidligere i svangerskapet, har det litt fortsatt (uke 36 nå).

Uansett så fikk jeg tips av fysioterapeuten min om å gjøre uttøyningsøvelser for rompemuskelen. Altså tøye forsiktig og det har hjulpet meg litt hvertfall.

Lykke til og god bedring :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...