Gå til innhold

Akkurat funnet ut at jeg er gravid i uke 14 men har røyka pot 4 ganger i uka den siste måneden. REDD!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan jeg ikke svare på, men er det egentlig neo å gruble over..?Du er gravid og har røyka, sånn er det liksom..ikke for å kritisere altså. Men var i liknende situasjon selv og tenkte at jeg må jo bare leve med følgene.

Hmm..I uke 10 og utover dannes de fleste organer, eller dvs de blir ferdigdannet. Da er det selvfølgelig ikke noe særlig bra å røyke pot eller ta andre rusmidler. Men jeg tror det skal gå bra med ungen, men du må jo selvfølgelig slutte nå. Det lureste nå vil vel være å bestille en ultralyd for å sjekke at alt er ok :)

Du deler ikke samme blodsystem som barnet før etter 12 uke så vil ikke tro at noe skade er skjedd.. dessuten er det mange som mener at det ikke er noe skadelig å røyke pot under svangerskapet i det hele tatt.. ingen som kan bevise noen skadeeffekter.. men det kan jo være at det ikke er nok forskning på området.. Det hadde nok vært mye verre dersom du hadde drukket deg dritings på sprit. så jeg tror du kan ta det med ro.

jeg kjenner ei...... eller kjente ei. Uansett hun røyka hver dag i svangerskapet sitt. Ungen ble født for tili og med planlagt keisersnitt pga den slutta å legge på seg.

Nå er hun to-3 år og har ingen skader. MEN vet jo ikke om det er pga hasj eller om det skulle bli sånn uansett.

• 2 uker senere...

Forstår at du kan være redd, men dette vil du aldri få noe klart svar på.

Samtidig har jeg lest at alkohol faktisk kan være verre.

Røyker du pot, bør du også vite at det ikke er særlig smart.

Sorry at jeg er så direkte, men...

Annonse

Hei

For å være kald og ærlig; jeg tror om babyen hadde tatt noe skade så hadde den vært ute av deg nå...!

Men tenk sånn som du tenker videre; du er gravid: NULL RUSMIDLER!!!!!!!

Du hadde ikke putta diaz i drinken til venninna di, ikke sant..? Da vet du hva du bør gjøre...

Kjenner flere som har røyka hele svangerskapet, hver dag, og ungene har vært helt friske og alt gikk bra. Hu ene spurte jordmora om det var farlig, og hun fikk til svar at så lenge hu kutta ut tobakken så var det ikke skadelig for barnet. Det var tobakken som var skadelig!!

• 2 uker senere...

Eeehhh...den har jeg vanskelig for å tro på! Det er mange studier (spesielt fra USA) som er gjort på gravide som røyker cannabis som viser at det både øker risikoen for en del misdannelser OG at det kan være skadelig for den mentale utviklingen til barnet. Det betyr jo ikke at alle som har røykt under svangerskapet får barn med skader, men jeg hadde i hvertfall sluttet hvis jeg fant ut at jeg var gravid. Det som er gjort er gjort :)

jeg ruset meg til jeg var 8 uker på vei, da fant jeg det ut... og jeg brukte mye verre ting enn og røyke! kan tro jeg gråt mye, så redd for den lille i magen, men ut kom det en stor og frisk gutt som ikke har noen varige men =)

Ja, men så er det jo påvist også det omvendte. Så vi får da vare tro hva vi selv vil.

Og jeg sier bare hva jordmora sa!!

Uansett, for å ikke komme inn på en helt annen diskusjon, så var det ment til hovedinnlegger som var så bekymra,sant.

Selfølgelig har jeg og slutta å røyke så snart jeg har funnet ut at jeg var gravid!!

Har kutta ut alt, for man kan aldri være sikre uansett hva som er påvist eller ikke.

Men nå tar det også x antall uker før fosteret får næring fra mor, så det er ikke noe å bekymre seg over en joint nå og da før man fant ut at man er gravid.

Er jo mange som er på storfylla i begynnelsen av svangerskapet før de finner ut at de er gravide..sant!

• 3 uker senere...

Annonse

det er visst ikke bevist noen fysiske skader pga pot o.l

bare psykiske skader.

men hmm.. hvem har ikke det?

det er da mange som har foreldre som ikke drev med slikt som har barn med psykiske lidelser.

But don't get me wrong! jeg sier ikke du skal fortsette! slutt! for all del!!men ikke ha dårlig samvittighet for de 4 gangene!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...