Gå til innhold

Kjeks, hva slags og hvor mye?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg gir gutten vår mellom en og fire kjeks om dagen. Mest Mariekjeks og Tom og Jerry-kjeks. Han er 10mnd. Vet ikke om det er rett av meg å gi kjeks, eller om jeg gir feil kjeks, for mye osv..

Hva sier dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feil og for mye. Til nød kornmokjeke. HVa med eple i stedenfor?

Skrevet

Hvorfor er det feil å gi et barn kjeks? Ikke alle barn som vil ha frukt. Heldigvis så spiser min det, men kanskje ikke alle som vil gi frukt som snacks..

Skrevet

Uff, nå fikk jeg skikkelig dårlig samvittighet, og en bekreftelse på at jeg er en dårlig mor. Men hvorfor bør han ikke få kjeks, og hva kan jeg gi i stedet?

Skrevet

Ikke dårlig mor for det da. Tror Hipp har kjeks som er bra. Er mye sukker og lite næring i Mariekjeks ol. I tillegg synes jeg det er feil at de skal lære seg til å spise kjeks hele tiden. For meg er det "lørdagsnop" sammen med rosiner. I hvertfall til han skjønner at sjokolade er sabla godt :-)

Skrevet

Jeg syns ikke det er noe problem å gi barn en kjeks i ny og ne. Du er absolutt ikke en dårlig mor selv om du gir barnet ditt kjeks!

Her får man kjeft for alt mulig. Disse helsefrikene her inne får jo helt hattifnatt bare noen nevner matvarer som inneholder sukker eller fett.

Nei, gi barnet ditt kjeks du, bare husk - alt med måte. :o)

Skrevet

Rosiner skal man iallefall ikke gi til barn, da er nok kjeks bedre. Rosiner inneholder soppgifter, riktignok i små porsjonen, men allikevel..

men prøv noe annet en kjeks også da, frukt f.eks

Skrevet

jeg tror kanskje det er sukkeret i kjeksen de reagerer på. Jeg er ikke av den som absolutt ikke skal gi min baby noe usunt før han spør om det selv, så når min gutt blir så gammel, så får sikkert han også litt kjeks av og til. Jeg vet nå ikke om jeg skal gi han det hver dag, men av og til. Vet ikke om det er noen kjekser uten sukker, men det er jo noen kjeks som er litt sunnere enn andre. Tror også kornmo er bedre enn marie og tom og jerry.... men jeg er ikke sikker altså....

Skrevet

Hipp kjeksene inneholder desverre også sukker.

Eneste grunnen jeg har til å ikke gi så mye kjeks er sukkerinnholdet. de blir jo speeda av det.. og sukker er jo meeeget vanedannende.

Du får kjøpt riskaker uten salt, og det fins andre typer kjeks (sånne man har til ostetalerken f. eks) som jeg heller ville valgt:)

Skrevet

Takk for tipsene! Da skal jeg i allefall bytte kjeks!

Skrevet

Prøv med frukt i stedet, jeg tror barna får bedre vaner av å bli glad i frukt:-) Av kjeks ville jeg nok valgt kavring til hverdags og de du nevner en gang i blant.

Skrevet

Noen forslag til frukt her? Vi prøver stadig med banan men det spyttes ut igjen :(

Skrevet

Jenta mi er like fornøyd om hun får en skalk å tygge på.

Av og til kan jenta mi på 8 mnd være veldig vannskelig når jeg skal gi henne middag. Så nå har jeg gjort det til en rutine at de gangene hun spiser maten uten noen problemer får hun en HIPP kjesk som belønning. Da er hun kjempefornøyd. Håper at hun knaksje skjønenr sammenhengen etterhvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...