Gå til innhold

Sykemeldt, og dårlig samvh pga jobb.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er jeg sykemeldt igjen for nye 3 uker. Har vært sykemeldt i hele desember, og nå sykemeldt ut januar. Grunn: Kvalme,slapphet, litt blødninger og trøtt.

 

Men jeg sliter litt med dårlig samvh i forhold til jobben. Det er noe som sliter veldig på meg. Jeg var på jobb noen dager denne uken, men det gikk ikke så bra. Da jeg sa til sjefen at jeg trolig måtte sykemelde meg igjen ble hun drit sur. Og i dag ringte hun å spurte om jeg kunne jobbe likevel , men da sa jeg nei og forklarte at det var en sykemelding på vei i posten. Da ble hun skikkelig hissig. Jeg forklarte at legen sa at jobben var "farlig" for meg akkuart nå, for jeg trengte ro og ikke stress og masse løfting osv. Trodde hvertfall en kvinne kunne klare å sette seg inn i en gravids situasjon, hun har jo barn selv og så hun burde jo visst hvordan det kan være for gravide de første månedene.

 

Noen som har opplevd det samme? Jeg vurderer og slutte for jeg vet ikke om jeg har så lyst å jobbe der etter dette.. Jeg forstår jo at hun kanskje har vanskelig med å skaffe folk eller noe, men er jeg sykemeldt så er jeg det. Det er jo ikke noe å gjøre med min helsetilstand annet enn å vente til jeg muligens blir bedre.. Måtte bare få det ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei!

Er selv "sjef" og jeg er sykemeldt denne uka pga kvalme osv. Det er trist å høre at du har en sjef som oppfører seg på den måten. Hun har faktisk ikke rett til å sette spm med hvorfor du er sykemeldt i det hele og det store. Hvis hun vet at du er gravid, så burde hun hvertfall ha forståelse for situasjonen. Ikke sikkert at hun tenker på hvor dårlig en kan være. dette er mitt 3 svangerskap, og har ikke vært dårlig med de to andre.

Men du må får guds skyld ikke slutte i jobben. Da mister du rettigheter osv. Kanskje føler du det helt anderledes når du har vært hjemme ei stund (og 1 år med baby).

Lykke til, og ikke bry deg om den teite sjefen din... jeg skjemmes på hennes vegne!!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære deg... Slapp av! Sjefen din er en dust.

Du er jo ikke syk med vilje. Kanskje hun var en av de heldige som hopper rundt i støveletter til ungen popper ut? Ikke slutt i jobben. Bare hold ut og hev deg over henne.

Det første sjefen din burde gjøre når du kommer tilbake på jobb er å ta deg til side og be om unnskylding :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! Enig med de andre, du må ikke bry deg om sjefen din. Legen sykemelder deg ikke for morro skyld. Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men jeg har kontorjobb og min sjef spurte meg om det var noe han kunne gjøre for å lette hverdagen min... Jeg er heller ikke langt på vei, men er så trøtt så jeg kommer jo forsent hver eneste dag.. Måtte jo nesten fortelle det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Skjønner situasjonen din og den dårlige samvittigheten, kjenner meg litt igjen. Jeg har tidligere i høst vært en del sykemeldt pga arbeidsmiljøet, og er nå aktivt sykemeldt pga mye smerter i magen. Syns det blir for mye og det er ekkelt å gi beskjed om en sykemelding. Har heller ikke fortalt på jobb hvorfor jeg er sykemeldt nå da jeg synes det er for tidlig.

 

Når jeg nå er aktivt sykemeldt skal jeg være på jobb, men kan forlate når jeg trenger det. Dvs at de skal ha vikar for meg og nærmest "late" som om jeg ikke er der. Dette blir ikke gjort, jeg gjør selv mine egne arbeidsoppgaver. Dette blir feil, men får ikke til å si noe om det. Jobber på en skole og det er jo synd for elevene hvis plutselig en av de voksne må forlate de.

 

Men hold ut og ikke si opp.Det kan nok bli bedre etterhvert. Tenk heller som så for en fjott til sjef du har som ikke har forståelse for din situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor langt du er pa vei, men jeg ville vaert aerlig med arsaken til sykemeldingen. Jeg var veldig apen i mitt forrige svangerskap - fortalte det til sjef og kolleger i 8.uke, rett og slett fordi jeg var sa darlig og "rar". Er til vanlig veldig positiv og "sprudlende", men ble helt asosial... Folte derfor det var greit a si HVORFOR, fordi alle "sa rart" pa meg... Det fungerte supert for min del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...