Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min rullet tidlig fra mage til rygg, og litt før jul (ca 3 1/2 mnd) lærte hun seg å rulle fra rygg til mage. Og etter det har hun i grunnen bare rullet... Litt slitsomt for hun havner jo de utroligste steder før vi vet ordet av det. Men det er jo gøy også da :o)

Men, nå de siste dagene virker det som hun har glemt hvordan man kommer seg fra mage til rygg. Hun ruller over på magen hele tiden. Ligger der en stund men så blir hun lei, og i stedet for å rulle seg over setter hun i en vræl. Hun blir illsint, og blir bare liggende og hyle helt til vi hjelper henne rundt. Prøver da å rulle henne over så hun kanskje skal huske hvordan det gjøres.... uten hell så langt. Hva bør vi gjøre? La henne ligge å hyle eller hjelpe henne hver eneste gang (det vil si omtrent hele tiden).

Skrevet

Har en venninne som opplever det samme nå med gutten på 4,5 mnd, men hun sa hun regnet med at det bare var en fase..

Skrevet

Fortsett aa gjoere det du gjoer naa, rulle henne over mens du viser henne... Noen ganger vil de saa fort over og glemmer at armer maa vaere plassert visse steder gjerne for aa komme over.

Skrevet

Ikke sikkert hun har glemt det, men hun vet vel at dere hjelper henne hvis hun skriker.

Gutten min holdt på sånn. Han rullet over på magen hele tiden og skrek når han ville tilbake, selv om han klarte å rulle tilbake selv. Med en gang jeg hjalp han tilbake til rygg, rullet han seg over på magen igjen. Så sånn gikk dagene her. Men det går over. Bare fortsett å gjøre som du gjør, vis henne hvordan man ruller tilbake. Er bare en periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...