Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 bruker dere ull undertøy eller bomoll? korte eller lange ermer(undertøy)? Strømpebukser? (Vi bor i bergen?)
Salsa Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Gutten vår er veldig varm av seg, så det går kun i vanlig bukse, ev. joggebukse, sokker og bomullsgenser. Vi bor på østlandet, men det har jo vært Bergensvær her også denne vinteren, så det har vært mer regntøy enn vintertøy ute. Hvis gutten vår går med strømpebukse under buksene inne, så blir han utrolig varm. Da må de i såfall ta av buksa.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #3 Skrevet 9. januar 2007 Vi bor ikke i Bergen, men ikke så langt unna, det er litt kaldere her, ellers likt vær. Han bruker langermet bomullsbody, genser, bukse og sokker inne i barnehagen, akkurat som hjemme. Skulle gjerne brukt ull på ham, men han atopisk eksem, så det går ikke, da blir han full av eksem. Strømpebukse har han kun brukt en eller to dager siden i sommer og da var det en 3-4 minusgrader. Liker ikke å bruke både strømpebukse og bukse innendørs, synes det blir for mye klær, men ute når det er kaldt er det jo en annen sak.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #4 Skrevet 9. januar 2007 ps, han han tykk genser på seg tar vi enten vekk bodyen eller av genseren innendørs.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #5 Skrevet 9. januar 2007 Ullbody, ullstrømpebukse, og om formiddagen har han på seg janus ullfrottedress i tillegg. Vi bor i samme klima som dere.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2007 #6 Skrevet 9. januar 2007 vi bruker ullstilongs, sokker og ullbody. Det bruker han inne, og så tar det på han et fleece lag under regntøyet. Bor i Bergen.
Gjest Skrevet 9. januar 2007 #7 Skrevet 9. januar 2007 stilongs/strømpebukse og body i bomull.. han kan ikke ha to lag på seg, altfor varmt. alternativt en mye fleecedress uten noe under. syns ikke no om stive dongeri på små barn i bhg. de skal kunne bevege seg lett!
Meg og bøllegutta!! Skrevet 10. januar 2007 #8 Skrevet 10. januar 2007 Inne i barnehagen har han vanligvis på seg Ull strømpebukse Ullbody og kanskje en tynn bomullsgenser/trøye over. Ullsokker Tøfler Hender han har bukse, men det går han uten 90% av tiden. Blir fort varmt og lettere å bevege seg uten tenker jeg liksom : )
Leola Skrevet 10. januar 2007 #9 Skrevet 10. januar 2007 Bruker devold ulltrøye og stillongs, ullvang sokker å så myke klær utenpå. Enten tynn bomullsgenser eller college genser. Å så myke bukser. Han går oftest bare med ulltrøya og av og til bare stillongs når jeg henter. Bor også på vestlandet:)
Viva_oslo Skrevet 10. januar 2007 #10 Skrevet 10. januar 2007 Oslo her, bare regn og mildvær her også... Jenta mi har på seg kortermet bomullsbody som undertøy, så en langermet bomullsgenser (tynn), bomullsstrømpebukse og enten langbukse eller skjørt. Buksene er også bomull - stretch eller cord som regel. Har ikke merket at hun har vært for varm. Synes strømpebukse er godt, for de er litt tjukkere og varmere på føttene enn bare sokker, men når hun har skjørt blir det jo ikke så mye klær likevel. Ull mot huden forsøkte jeg da hun var baby, men hun har litt eksemtendens, så det har jeg sluttet med. Synes heller ikke det er nødvendig i denne milde vinteren. Men ute har hun tynn ulltrøye og ullstilongs under dressen når det trengs, eller hvis det er veldig kaldt - tjukk hjemmestrikket ullbukse og ullgenser.
Forskeren Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 Har langermet bomullsgenser (ikke tykk), bomull strømpebukse og en bukse som er ganske tynn som regel (lett å bevege seg i), evt. joggebukse. Bor i Trondheim, for tiden ca 0 gr. her...
Rampeguttmammaen Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Nå for tida har han stort sett på seg ull body/ tynn genser og ull strømpebukse og sandaler. Når det er tomt for ull går det i bomull til jeg får vasket opp ulla Det er faktisk ganske skjeldent han får brukt vanlige bukser om vinteren synes jeg. Under dressen bruker han en ull eller fleece bukse over strømpisen.
pilutt1 Skrevet 12. januar 2007 #13 Skrevet 12. januar 2007 På min datter har jeg på henne ull-undertøy,ullsokker,tøfler,genser og bukse. Det er litt gulvkaldt i barnehagen(midlertidig på et klubbhus) Ofte hun blir tatt av ene genseren ettersom hvor høy aktiviteten er. Ute bruker vi alltid ull-undertøy og ullgenser og ullbukse (eller fleece-klær utenpå undertøyet.Har ikke hørt at hun har blitt kald ihvertfall!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå