Gå til innhold

Usj, for et antiklimaks...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var paa UL i dag i uke 32 (den tredje av tre obligatoriske i Frankrike). Jeg hadde gledet meg saann til aa se den lille igjen. Jeg fikk nydelige bilder av henne sist gang. Men denne gangen fikk vi en stille ultralyd-spesialist som knapt sa et ord. Han bare knipset noen bilder av hodet, hjertet og laarbeinet hennes. Hun var jo ogsaa blitt veldig stor saa han saa mest paa organene hennes. Hun hadde vendt hodet ned og laa med ansiketet inn i livmoren saa ingen bildet av profilen hennes...sukk!

Noen av dere som har maal av babyen deres rundt uke 32? Min var igjen utenfor de franske grafene. Hodet stort (biparietal 85 mm), magen tykk (abdominal 293 mm) og laarbeinet noen lengre enn paa franske babyer (62 mm). Er det veldig stort i forhold til norske maal? Begynner nesten aa blli nervoes for aa skal skvise ut et enormt hode!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så nettopp på en dansk nettside (de får vel omtrent like store barn som oss norske?) at de fleste barn har hodediameter 9,5 cm når de kommer ut, og hodet vokser ikke så mye de siste månedene. Kroppsfettet er ikke det største problemet ved fødsel, det er hodeomkretsen og skulderbredden som evt gir problemer, og skjelettet vokser ikke så voldsomt fra uke 32. De fleste barn er jo "innstilt" på mors størrelse, så det går nok fint:)

Skrevet

Takk for svar! Min kjaereste bruker XL-XXL i genser-stoerrelse pga av veldig brede skuldre (tror han har litt stort hode ogsaa ;) ) saa og jeg haaper og ber at barnet har mere min kroppsfasong ellers saa revner jeg nok opp til navelen! GROESS!

Skrevet

Det går sikkert bra - bare be JM passe på at du får tid til å utvide deg (holde imot hvis det går for raskt osv). Da jeg ventet min første mente alle at jeg nok ville få en liten unge - han kom ut 4200 g tung og med en hodeomkrets på 39 cm!!!! Tror jeg sydde fem sting, var ikke det minste plaget etterpå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...