Gå til innhold

Hvordan sover babyen din på dagtid?(2.5 - 3 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt våkner i sjutiden på morgenen, sovner igjen i åttetiden og sover da mellom 30-60 minutter, sover deretter igjen fra 10-11 og så fra 12 - 15 (trilletur + sover i vogna ute etterpå). Så tar han gjerne seg en lur igjen i fem-tiden, og enda en i sju-halv åtte tiden. Han blir lagt for natten klokka 21.30.

Sover han veldig mye? Lurer på om han sover for mye på dagen slik at han sover dårligere om natten (natta fra 21.30 - 07.00, men er våken mellom to og tre ganger om natten og sover sjelden mer enn tre-fire timer i strekk).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tulle er akkurat 11uker nå, sover masse på dagen hun og ja. Tror de regulerer det selv når de er så små, ville ikke prøvd å la hun sove mindre. Natt er fra kl.23-24 frem til 8 nå, da våkner hun bare for pupp innimellom. Min eldste jente begynte å sove hele natten når hun var 3-4mnd. Fant det ut av seg selv ;) De er vel mer våken og vil følge med på dagtid da, nå er det liksom ikke så mye å være våken for ;)

Skrevet

Står opp med junior ca kl 10 (Han er 9 uker). Han sover igjen fra ca 11.15-13.30, ute i vogna. Så en trilletur/ sover ute fra ca 14.30-16.30/17.00. Han er vanligvis i seng i 19-20 tiden. Ingen helt faste rutiner ennå, men dagene ser ca sånn ut. Han er ikke den letteste å legge for kvelden, våkner mange ganger etter å ha sovet i et kvarter eller halvtime. Han sover godt på fanget, men skal liksom ikke flyttes over i senga. Når han endelig finner roen for natten sover han ca 2,5 - 3 timer mellom hver gang han våkner. Er egentlig fornøyd med det - for et par uker siden var han våken mye oftere enn det. Han er veldig trøtt i 19-20 tiden,det er derfor vi har funnet ut at vi likesågodt kan innføre dette som leggetid.

Ikke lett dette med rutiner og søvn, det går deg vel mer til etterhvert! :)

Skrevet

oi er visst skikkelig bortskjemt jeg!!!! Min lille gutt legger seg kl19.00 sover hele natten uten mat og våkner kl 07-08. etter frokost er han våken en times tid, før han sover ca en time. mat kl 10, 13,16 og 19. sover formiddags lur på et par timer og dupper litt her og der utover dagen og ettermiddagen. Han blir 3 mndr den 13.jan.

Skrevet

Dytter denne litt opp jeg;)

Skrevet

Hmm... her legger hun seg når jeg legger meg, som regel rundt 23-24 men sjelden hun sovner før 02-03... Da sover hun til klokka 11 på formiddagen, med et par korte puppe-pauser innimellom på kanskje 5 minutter hver. Så er hun våken 1 times tid, nok til morgen stell og pupp før hun sovner igjen. Da sover hun til en gang mellom klokken 15 og 17!! Så er det pupp, litt leik, og så sover hun litt igjen. Men på kvelden sover hun mye lettere, og kortere, og fra klokken 21 og utover er hun helt håpløst våken og gjerne grinete. Aner ikke hva jeg skal gjøre med dette. Skulle ønske hun hadde "natt modus" fra 21 til 07 isteden for å sove til alngt på dag, for så å sove seg igjennom dagen som et murmeldyr... Har prøvd å gjøre noe med det, men gir snart opp. I kveld har jeg holdt på i 5 timer med å få henne til å sove, ga opp nå etter masse grining å styr. Sitter å lurer på om det er noe annet som plager henne, men med en gang jeg tok henne opp ble hun super blid, ligger her på sofaen å gliser å prater på harde livet nå...

Kan bli gal av mindre. Håper ting går seg til etterhvert som hun blir eldre og begynner med normal mat. Hun er forresten 2 mnd....

Skrevet

Jenta mi på snart 4 mnd har alltid sovet mye. Sover fra ca 22.00 til 08.00. Får mat da og sover igjen frem til 10.30. Sover så i vogna fra ca 12.30 til 15.30/16.30, dupp fra ca 18.30-19.00, og ny dupp fra ca 20.30 til 21.00.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...