Gå til innhold

Nettopp tatt test


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp tatt en test, den var positiv så jeg måtte dobbeltsjekke med en til som også var positiv.

Har også hatt SINNSYKT vondt i brystene og vært litt små kvalm i ca ei uke nå.

Men alikevel tror jeg at det er for godt til å være sant.......tørr ikke håpe alt for mye, fordi jeg er så redd for å bli skuffa visst det viser seg at jeg ikke er gravid likevel.

Ble også veldig redd da jeg så at testene var positiv, fordi jeg var på fest på nyttårsaften og drakk en god del. Kan jeg ha skadet babyen??

Noen som har noen gode råd??

Kan jeg kontakte legen min med det samme, eller er det for tidlig??

 

Hilsen en som er TOTALT forvirra!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye!!! Be om å få tidlig ultralyd :)

Går helt sikkert fint!! kontakt legen din siden du er bekymra!

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!!

 

Først og fremst - GRATULERER SÅ MASSE!!!

 

Jeg tenkte akkurat det samme som deg når jeg først fikk vite det, TRO MEG, det er HELT normalt!!!! :)

 

Jeg måtte som deg ta flere tester, 5 for å være eksakt... :)

Tok kontakt med legen dagen etter. Så jeg fikk time dagen etter det igjen, ta med tiss-prøve.

 

Ang. skade babyen, NEI... om du er kort på vei, deler man ikke blodårer eller hva det var før det har gått en stund, så INGEN fare... :)

 

MASSE LYKKE TIL!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer!

 

Tror neppe du skadet babyen med at du drakk alkohol på nyttårsaften! Tenk bare på hvor mange som drikker alkohol før de vet at de er gravide! Og ikke minst alle babyene som blir laget i alkoholpåvirkning :) Det går HELT SIKKERT bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D m å drikke helt i begynnelsen tror jeg mange gjør....jeg var hvertfall på fest en uke før jeg fant ut at jeg var gravid, en venninne av meg var gravid i sitt eget utdrikningslag uten å vite d, og en annen venninne var i bryllup og drakk alkohol der...Hvis du har tatt to tester som er positive er du nok gravid, men hvis du likevel er usikker kan du jo spørre om legen din kan ta en test for deg og? Jeg kontaktet legen min da jeg fant ut jeg var gravid, men han ba meg vente til jeg var 12 uker på vei med å kontakte hanigjen for første kontroll...d var vanlig hos han hvertfall...så nå er jeg 11+5 og håper å få time hos han denne uken...Har fått time til jordmor i uke 15...Men er visst litt forskjellig hva som er vanlig...

 

Og sist, men ikke minst, GRATULERER MED SPIREN!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Gratulerer med positiv test!

Du kan ta det helt med ro med tanke på festen på nyttårsaften. Du deler ikke blod med babyen de første ukene, så alt du har gjort før testen ble positiv kan du bare glemme =)

Men selvfølgelig, nå som du vet du er gravid må du være forsiktig med festingen!

De fleste får ikke første kontroll hos legen før rundt uke 10, men ta kontakt med legekontoret ditt, så setter de opp en time for deg.

 

Lykke til :)

 

((klem))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...