Suprise! Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Kjøpte en her om dagen til snuppa. Uansett hvor mye vann vi hadde i (mye og lite) så sklei ungen i den. Se for dere hodet i bunnen og bena oppover. Er vel ikke slik det skal være?....Må jo holde henne hele tiden da.Det var ikke akkurat enkelt oppi der heller:/ Nei,den skal vi levere tilbake:/
_svana_ Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Jeg er veldig fornøyd med tuben, og har brukt den siden vi kom hjem fra sykehuset. Selvfølgelig må barnet holdes når det er lite.
Suprise! Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2007 De på babyshop sa man ikke trengte det.Holde hode bare:) Syns det ble mye"styr". Smak og behag! .... noen som vet om man får kjøpt gummimatte av noen slag å ha i badekaret?...slik som er litt skrå,sånn at babyens hode kommer lengre opp. Eheh...bra forklaring,jadah!
Happy Ignorant Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Har brukt den til begge mine, og er ganske fornøyd. Du skal fylle i vann etter vekten på babyen (står mål på siden), men i starten må du holde en finger under haka på ungen så den ikke dupper under. Lillemann sitter fint i sin nå uten å holdes. Han er 4 mnd og 8 kg, så han fyller den ganske godt ut, tror søsteren var rundt 6 mnd. Må innrømme at det er litt upraktisk i starten, vanskelig å få vasket ungen samtidig mens du holder, men ungene mine trives iallefall veldig godt oppi der.
_svana_ Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 Jeg holder hodet (3 mnd), da de var mindre holdt jeg en arm under skuldra også. Du kan jo lese litt her om hvordan du bruker den: http://www.tummytub.no/tummytub-da-293.aspx Vi bruker ofte å være to når vi bader, en til å holde og en til å vaske. Synes det er veldig koselig
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Jeg kan ikke få rost bøtten nok! Jeg ventet til datteren min var sterkere i nakken. Se det ann i forhold til din datter. Ja, du må holde litt, babyen skal uansett ikke være lenge oppi der. Min datter er 14 uker, født 30.09.06, og vi bruker bøtten som fast leggerituale. Det er veldig beroligende for henne og hun blir veldig avslappet før sengetid på kvelden. Jeg må holde en finger eller to løst under haken hennes slik at ikke hodet vipper helt framover når hun blir sliten og risikerer å sluke vann ned i lungene. Jeg har oppi litt mild såpe og masserer henne med olje etterpå. Du burde gi det litt mer tid og du vil antagelig bli veldig glad for bøtten.
LivetErEnLek Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 Hvis du vil bruke et vanlig babybadekar, får man kjøpt en slags liggestol som man setter oppi med sugekopper på så den sitter fast. Da trenger man ikke å holde babyen. Det er det eneste som funket for meg da snuppa var helt ny pga vondt i ryggen. De har dem på de fleste babybutikker og koster rundt 200 kr.
Suprise! Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #8 Skrevet 8. januar 2007 Ja,vi fyllte etter hennes vekt først(5kg)..men syns det ble mye.Tok mindre og mere også bare for å sjekke.Men jeg syns det ble veldig knotete. Hvordan er det da de blir større da,syns de det er morro å sitte i da?får de plasket? mnjææææi,skeptisk! ;p Takk for svar alle sammen forresten:)
Suprise! Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #9 Skrevet 8. januar 2007 Stella polaris: Forslag til andre butikker? Hadde ikke på babyshop og de hadde ikke peiling på hvor ellers jeg kunne finne. Snuppa er veldig sterk i nakken.Men hele hun bare sklei oppover:/ Nei,ikke noe kjekt førstgangen ihvertfall!...
♥ Mamma'n til Jørgen og Marius Skrevet 8. januar 2007 #10 Skrevet 8. januar 2007 Vi også lånte en tummy tub, og var veldig fornøyd med den. De første gangene vi badet han etter at vi kom hjem fra sykehuset, var i en liten balje. Men han skrek og likte seg tydelig ikke liggende i den. Så da vi prøvde tuben, var vi litt spente. Det gikk kjempebra. Far holder, støttet hode med begge henda, foran under haken og bak i nakken. Jeg vasket. Det ble litt plundrete å vaske han etterhvert da han ble større, men vi brukte den lenge. Vi har gått over til balje igjen nå, og det er helt greit å ligge i den. Han har begynt å sprake med beina, så han synes det er gøy å ligge i baljen nå. Rart at damen på babyshop så man ikke trengte å holde baby, de klarer jo ikke akkurat å stå på bena enda....
LivetErEnLek Skrevet 8. januar 2007 #11 Skrevet 8. januar 2007 Jeg kjøpte min på "Liten" i tønsberg. Har også sett de på Barnas Hus og Storkene
Suprise! Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #12 Skrevet 8. januar 2007 Okei:) Tror ikke hun likte seg så alt for godt i den heller.Tror det ble for "tett" og nært henne. Holder pusten noen ganger. Jo de sa det.Spurte om det ikke var litt upraktisk å vaske babyen i den.De trenger ikke så mye vask var det jeg fikk til svar.Det var ikke det jeg spurte etter sa jeg.Hun kom med noe annet men fortsatt ikke svar på spm mitt egntlig:p Jeg har lyst på en ligge sak til å ha i badekaret!
Frk B og Elias Skrevet 8. januar 2007 #13 Skrevet 8. januar 2007 Vi har sånn "liggesak" til Elias, og den funker supert. Han digger den, og det er enkelt å vaske han mens han bader. Kjøpte vår på Barnas Hus, men har sett de flere steder.
Serenity Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Skrevet 8. januar 2007 #14 Skrevet 8. januar 2007 vi har og sånn stol - et av våre beste kjøp!!! tror den ble kjøpt på reflex. han plasker non stop fra vi ligger han i den. kjempemorro!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå