Gå til innhold

A creme fikk bare 4 i testen jo...

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det ikke den som er så bra for alt da? har hørt folk skryte så mye av den..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken test? Sto det ikke hva som trakk ned?

A-creme har fått mye pepper i det siste fordi den inneholder parabener.

Skrevet

a-derma exomaga er i allefall suveren mot alt;)

Skrevet

Oi, takk for tipset! JEg bruker a-creme på minsten, men har vært på utkikk etter en annen. Har hørt om disse parabenene. Da vet jeg jo hva jeg skal kjøpe :)

Skrevet

Er den fra apoteket den da?

Skrevet

A-creme inneholder peanøttolje også = allergifremkallende og ikke anbefalt på de aller minste. På min hs virker det som de holder på å gå mer og mer bort fra den. Ser også at apoteket her har tatt inn hele babyline-serien, den er garantert fri for hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer.

Skrevet

A-kremen inneholder i tillegg parabener!

Skrevet

hva med a-derma kremen da? inneholder den det samme?

Skrevet

A-Creme har vært på markedet i over 54 år uten at det har vært dokumentert noen allergiske reaksjoner på kremen.

Det er to stoffer i denne kremen som folk diskuterer. Disse er metyparaben og peanøttolje.

Metylparaben er det mest vanlige konserveringsmiddelet brukt i matproduksjon. Spiser du en fiskeboller eller noen oster, så får du i deg mye større doser av dette parabenet enn om du smører hele kroppen med a-creme.

Når det gjelder parabener må man skille mellom vannløslige og fettløslige parabener. Vannløslige parabener, slik som metylparaben, er ikke bioakkumulerbare, dvs de samles ikke i kroppen.

Professor Jan Alexander i Nasjonalt folkehelseinstitutt sier at lovlig bruk av metylparaben i kosmetiske produkter er trygt og vil ikke gi hormonforstyrrelser. (2006)

De parabene man snakker om som er farlige er de fettløslige, og de finnes ikke i det hele tatt i a-creme.

Når det gjelder peanøttoljen i a-creme, så brukes det kun RENSET peanøttolje i denne kremen. Det betyr at proteinet i peanøttoljen er fjernet. Allergenet som noen folk reagerer på ligger i nettopp proteinet.

Altså, a-creme er ufarlig å bruke på spedbarn, voksne og gamle.

Konklusjon:

A-Creme har vært brukt i over 54 år uten dokumenterte negative virkninger. Man kan trygt smøre sine spedbarn med a-creme.

Skrevet

Parabenet i A-Creme er naturlig og er utvunnet fra bær, sopp og krydder

Skrevet

Jøss du hadde peiling. Er du bio inginør o.l?

Skrevet

BenedicteKS: tusen takk for utfyllende informasjon, det er alt for mye "ryktemeninger" på disse sidene.

Nevøen min på 10 har brukt A-creme hele livet, han har verdens mykeste hud - og ingen allergier!

Skrevet

All informasjonen jeg skrev i tidligere svar, er bare hentet rett ut fra British Medical Journal, og en undersøkelse gjort på Karolinska Instituttet i Sverige.

Skrevet

Tusen takk Benedicte! Da har jeg så langt i dag kun misshandlet ungen min ved å være litt borte fra han reletivt tidlig etter fødsel :)

Godt noen ser fakta!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...