GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 er det ikke den som er så bra for alt da? har hørt folk skryte så mye av den..
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hvilken test? Sto det ikke hva som trakk ned? A-creme har fått mye pepper i det siste fordi den inneholder parabener.
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2007 http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=2742 bra jeg så det da, og jeg som hadde tenk til å kjøpe den i dag!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 a-derma exomaga er i allefall suveren mot alt;)
Tiddelidu Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 Oi, takk for tipset! JEg bruker a-creme på minsten, men har vært på utkikk etter en annen. Har hørt om disse parabenene. Da vet jeg jo hva jeg skal kjøpe
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #7 Skrevet 8. januar 2007 Er den fra apoteket den da?
Happy Ignorant Skrevet 8. januar 2007 #8 Skrevet 8. januar 2007 A-creme inneholder peanøttolje også = allergifremkallende og ikke anbefalt på de aller minste. På min hs virker det som de holder på å gå mer og mer bort fra den. Ser også at apoteket her har tatt inn hele babyline-serien, den er garantert fri for hormonforstyrrende og allergifremkallende stoffer.
Lykkepiller Skrevet 8. januar 2007 #9 Skrevet 8. januar 2007 A-kremen inneholder i tillegg parabener!
GutteBabyiMagenSin<3 6/12-09 Skrevet 8. januar 2007 Forfatter #10 Skrevet 8. januar 2007 hva med a-derma kremen da? inneholder den det samme?
BenedicteKS Skrevet 11. januar 2007 #11 Skrevet 11. januar 2007 A-Creme har vært på markedet i over 54 år uten at det har vært dokumentert noen allergiske reaksjoner på kremen. Det er to stoffer i denne kremen som folk diskuterer. Disse er metyparaben og peanøttolje. Metylparaben er det mest vanlige konserveringsmiddelet brukt i matproduksjon. Spiser du en fiskeboller eller noen oster, så får du i deg mye større doser av dette parabenet enn om du smører hele kroppen med a-creme. Når det gjelder parabener må man skille mellom vannløslige og fettløslige parabener. Vannløslige parabener, slik som metylparaben, er ikke bioakkumulerbare, dvs de samles ikke i kroppen. Professor Jan Alexander i Nasjonalt folkehelseinstitutt sier at lovlig bruk av metylparaben i kosmetiske produkter er trygt og vil ikke gi hormonforstyrrelser. (2006) De parabene man snakker om som er farlige er de fettløslige, og de finnes ikke i det hele tatt i a-creme. Når det gjelder peanøttoljen i a-creme, så brukes det kun RENSET peanøttolje i denne kremen. Det betyr at proteinet i peanøttoljen er fjernet. Allergenet som noen folk reagerer på ligger i nettopp proteinet. Altså, a-creme er ufarlig å bruke på spedbarn, voksne og gamle. Konklusjon: A-Creme har vært brukt i over 54 år uten dokumenterte negative virkninger. Man kan trygt smøre sine spedbarn med a-creme.
BenedicteKS Skrevet 11. januar 2007 #12 Skrevet 11. januar 2007 Parabenet i A-Creme er naturlig og er utvunnet fra bær, sopp og krydder
Anonym bruker Skrevet 11. januar 2007 #13 Skrevet 11. januar 2007 Jøss du hadde peiling. Er du bio inginør o.l?
Raffna Skrevet 11. januar 2007 #14 Skrevet 11. januar 2007 BenedicteKS: tusen takk for utfyllende informasjon, det er alt for mye "ryktemeninger" på disse sidene. Nevøen min på 10 har brukt A-creme hele livet, han har verdens mykeste hud - og ingen allergier!
1Benedicte76 Skrevet 15. januar 2007 #15 Skrevet 15. januar 2007 All informasjonen jeg skrev i tidligere svar, er bare hentet rett ut fra British Medical Journal, og en undersøkelse gjort på Karolinska Instituttet i Sverige.
Stratos med 3 barn Skrevet 15. januar 2007 #16 Skrevet 15. januar 2007 Tusen takk Benedicte! Da har jeg så langt i dag kun misshandlet ungen min ved å være litt borte fra han reletivt tidlig etter fødsel Godt noen ser fakta!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå