Gå til innhold

Hvor mye sover deres babyer på 4 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min jente sover i gjennomsnitt 12 timer i døgnet, men kan variere mellom 10,5 og 15 timer. Når legger dere barna på samme alder for kvelden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snuppa her sover fra ca 20.00-06.30-07.30

På dagen sover hun 2 dupper. 5-6 timer til sammen kanskje?:)

Mente du kun natta forresten? :P

Skrevet

gutten min sover fra ca 2030 - 07/08, men han våkner flere ganger i løpet av den tiden. sover deres hele natten?

På dagen sover han to ganger, første fra ca 1130-1400, den andre fra ca 17-18.

hvor lenge lar dere de sove på dagen? jeg må vekke gutten min, ellers kan han sove opp til 4 timer..det er litt lenge på dagen?!

Skrevet

Det er veldig opp og ned. Sov frem til 11-tiden i dag. Vi bruker alltid god tid på morgenen. Sov igjen ca 1,5 t etter kl.12. Er våken nå. Sover nok igjen ved 16-tiden tenker jeg, og da blir det maks 2 t. Holder det gjerne gående litt på kvelden, og det er sannsynligvis vår skyld. Begynner gjerne med litt stell (bader ikke hver kveld) ved 20-21 tiden og prøver å legge mellom 22-23-tiden. Hvis hun viser tegn til tretthet før den tid, så starter leggingen litt tidligere. I går sovnet hun kl.22, og våknet ca 3 ganger for amming i løpet av 12 timer.

Vi har foreløpig ikke ordentlige rutiner, men føler at hun snart er stor nok til å begynne med det.Så nå fremover blir det nok litt mer struktur, spesielt på kveldene. Min førstefødte og føler meg frem litt hva som føles mest riktig. Pappaen jobber sent hver kveld, og kommer ikke hjem før kl.22.30, derfor så har vi holdt igjen litt på kveldene. Men vil jo ikke at hun skal holde på til langt på natt fremover, så vi må nok ofre litt pappa-kos for litt nattesøvn.

Skrevet

Snuppa mi sover hele natten ja! Jeg er heldig der! :)

Den første luren hennes kan godt være3-4 timer.

Lar henne sove til hun våkner.Tenker som så at sover hun ,så trenger hun vel det.Jeg brukte å vekke henne før.Etter at jeg sluttet med det syns jeg hun virker mer fornøyd.Men det er vel forskjell fra unge til unge sikkert:)

Skrevet

Snuppi her er 4,5 mnd. Hun har som regel 3 powernaps på 30 minutter i løpet av dagen. Prøver å holde henne våken etter kl.18 på kvelden. Vi starter med kveldsmat en gang mellom kl.19.30 og kl.20. Da sovner hun som oftest i senga si en gang mellom kl.20.30 og 21.

Hvor lenge hun sover etter kl.21, varierer litt. Men som oftest våkner hun for pupp en gang mellom kl.04 og kl.07. Ammer jeg henne mens jeg sitter i senga vår. Lar lyset være av og prøver å ikke snakke med henne. Da sovner hun som oftest igjen "ved matbordet". Sover da et par timer til. Vi bruker å stå opp i 09-tida.

Skrevet

Dattern min har nettopp blitt 4mnd. Hun har jeg vanligvis lagt kl 20.00 for kvelden, men i det siste så har hun vært så veldig trøtt og jeg har da problemer med å få i henne siste måltidet da hun sovner med flaska i munn. Så igår la jeg henne 1930 i stedet og kommer til å gjøre det fremover eller bare se det litt ann..

Hun bruker å ha en liten dupp tidelig på formiddagen og en lang dupp etter 12.00 da kan hun sove alt fra 3-4 timer.. Bruker å vekke henne etter 3timer da jeg heller vil legge henne tidligere for kvelden.. Sover til 07.00/07.30 om morgen ca.. Alltid vært glad i å sove dattern min:)

Skrevet

snuppa mi sover nesten ike på dagen!! To ganger kanskje å ikk mer enn en halv time, og når klokka er seks så er hu så trøtt atte.. Da sover hu til ca 9 morgenen etter, men er våken ca 5 ganger å får mat i løp av kvelden/natta da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...