Venter nr 2 i desember 2009 Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Jeg har såvidt begynt å sette meg inn i regelverket og lurer på et par små ting. - Får jeg mindre utbetalt dersom jeg velger 54 uker permisjon 80 % istedet for 44 uker permisjon 100%? Jeg har lik månedslønn hele året. Arbeidsgiver dekker også utover det Folketrygden dekker.... - Kan arbeidsgiver nekte meg permisjon uten lønn etter at permisjonen med foreldrepenger er over? Jeg vurderer å ta 44 uker med 100% utbetaling + permisjon i ca. 9 mnd. uten betaling :-) ps! vet at pappaen skal ha 6 av de 44 ukene. Mvh Linda
ME :) Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Ja, du får mindre utbetalt til sammen med 80% lønn. Jeg ville opprinnelig ha det, siden jeg ikke vil så kjapt tilbake til jobb, men i kroner og øre lønner det seg å velge 100% lønn, og heller spare utover. Du tjener ca en ukeslønn på det. Tror ikke arb.giver kan nekte deg forlenget permisjon. Da jeg søkte min arb.giver, søkte jeg om 1 år (hun sa det var vanlig til å begynne med) også sa jeg at det er mye mulig jeg kommer til å søke om 6 mnd til senere. (Kan være greit for vikaren min å vite at stillingen er ledig lenger). Det finnes sikkert noen lover på det, men prøv først å søke på vanlig vis. Får du nei, får du heller kontakte noen.
Linda og lille Oskar Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 jeg har også søkt på 100% istede for 80... men vil gå hjemme lengre fordi.. men regner med at jeg får kontantstøtten da eller? siden ungen ikke er i bhage når jeg er ferdig med perm?
Linda og lille Oskar Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 nei,uff, kontantstøtten får vi jo når ungen er 1år.. dumme meg:)
Gjest Skrevet 8. januar 2007 #5 Skrevet 8. januar 2007 med små barn tror jeg man har rett på perm uten lønn
Mammas_2_solstråler <3 Skrevet 8. januar 2007 #6 Skrevet 8. januar 2007 og det spørs om det blir noe kontantstøtte når vi er ferdig med permisjonen, de planlegger jo å fjerne den fra 1, jan, 2008.. =( Og dere som sier at det lønner seg å ta 100% hvor mye er det snakk om?? Hvor mye penger??
Lykkelig! :) Skrevet 8. januar 2007 #7 Skrevet 8. januar 2007 -ja du får utbetalt mer tilsammen ved å velge 100%. For min del får jeg utbetalt ca 5000 kr (litt over) mer ved å velge 100% -Jeg tror alle har krav på permisjon. Min. 1 år med lønn og 1 år uten lønn. -Jeg skal selv ta ut 100% i 44 uker (pappaen 6 av de), og deretter 8 mnd med ulønnet perm. Babyen blir født i mars 07, og jeg skal tilbake i min stilling 1 sept 2008.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå