Gå til innhold

Permisjon uten lønn etter 44 alt. 52 uker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har såvidt begynt å sette meg inn i regelverket og lurer på et par små ting.

- Får jeg mindre utbetalt dersom jeg velger 54 uker permisjon 80 % istedet for 44 uker permisjon 100%? Jeg har lik månedslønn hele året.

Arbeidsgiver dekker også utover det Folketrygden dekker....

- Kan arbeidsgiver nekte meg permisjon uten lønn etter at permisjonen med foreldrepenger er over?

Jeg vurderer å ta 44 uker med 100% utbetaling + permisjon i ca. 9 mnd. uten betaling :-)

ps! vet at pappaen skal ha 6 av de 44 ukene.

Mvh Linda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, du får mindre utbetalt til sammen med 80% lønn. Jeg ville opprinnelig ha det, siden jeg ikke vil så kjapt tilbake til jobb, men i kroner og øre lønner det seg å velge 100% lønn, og heller spare utover. Du tjener ca en ukeslønn på det.

Tror ikke arb.giver kan nekte deg forlenget permisjon. Da jeg søkte min arb.giver, søkte jeg om 1 år (hun sa det var vanlig til å begynne med) også sa jeg at det er mye mulig jeg kommer til å søke om 6 mnd til senere. (Kan være greit for vikaren min å vite at stillingen er ledig lenger). Det finnes sikkert noen lover på det, men prøv først å søke på vanlig vis. Får du nei, får du heller kontakte noen.

Skrevet

jeg har også søkt på 100% istede for 80... men vil gå hjemme lengre fordi.. men regner med at jeg får kontantstøtten da eller? siden ungen ikke er i bhage når jeg er ferdig med perm?

Skrevet

nei,uff, kontantstøtten får vi jo når ungen er 1år.. dumme meg:)

Skrevet

med små barn tror jeg man har rett på perm uten lønn

Skrevet

og det spørs om det blir noe kontantstøtte når vi er ferdig med permisjonen, de planlegger jo å fjerne den fra 1, jan, 2008.. =(

Og dere som sier at det lønner seg å ta 100% hvor mye er det snakk om?? Hvor mye penger??

Skrevet

-ja du får utbetalt mer tilsammen ved å velge 100%. For min del får jeg utbetalt ca 5000 kr (litt over) mer ved å velge 100%

-Jeg tror alle har krav på permisjon. Min. 1 år med lønn og 1 år uten lønn.

-Jeg skal selv ta ut 100% i 44 uker (pappaen 6 av de), og deretter 8 mnd med ulønnet perm. Babyen blir født i mars 07, og jeg skal tilbake i min stilling 1 sept 2008.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...