Gå til innhold

hva gjør deres jordmor ?

Anbefalte innlegg

jeg føler min bare sier/gjør det samme hver gang, sjekker urin, tar blodtrykk, sjekker vekt og SF mål. Hun har tid, men jeg har liksom ingenting mer å spørre henne om. Forrige gang spurte hun om jeg hadde mye kynnere, men det var også det. Jeg skall til jm på onsdag, 1.5 uker til termin. Tror dere hun sjekker modning ? Hva gjør deres jm ?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/7697339-hva-gj%C3%B8r-deres-jordmor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

min jordmor gjør heller ingenting utenom det du nevner over her....jeg har heller ikke så mye å spørre om,så det blir det samme hver gang jeg er der føler jeg!hun har ikke sjekket modning e.l ,og jeg er to dager over termin!!håper hun gjør det om 2 dager når jeg skal dit......

Jeg går til jordmor på ABC hvor jeg skal føde og selvsagt sjekker hun det samme hver gang. Samboeren min pleier å være med og vi har alltids noen spørsmål eller noe å snakke om. Sist fikk samboeren min ta sf-mål av meg og hjerterytmen til babyen, det var veldig hyggelig og sjarmerende.

Spurte om dette med modning sist og min jordmor kommer ikke til å sjekke det når jeg bare er inne på vanlig kontroll. Vet det er en del leger som gjør det hvertfall ( sjekker modning + stripping). Har det egentlig ganske hyggelig hos jordmor vi, og det er fint å bli kjent i gangene på stedet hor vi skal føde :-)

Min jm sjekker alltid det vanlige, også snakker vi litt omkring fødsel og sånt, får alltid tiden til å gå. Syns i grunn det er koselig å gå til jm, hun fungerer nesten som den psykologen jeg aldri har hatt, kan liksom snakke om alt. Og det er littt deilig:) Noen som bare lytter og stiller litt spørsmål ved valgene mine, så jeg faktisk må tenke litt. Da vet man at man har valgt riktig. Men mitt problem er at legen og jm ikke er enig, ting som bekymrer jm, bekymrer ikke lege og ditto.. Men velger i grunn å stole litt mer på jordmor, iog med at de er jo utdannet innenfor akkurat det feltet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...