Anonym bruker Skrevet 8. januar 2007 #1 Skrevet 8. januar 2007 Er dette vanlig? Hvor og hvordan melder man seg på???
Superbolla Skrevet 8. januar 2007 #2 Skrevet 8. januar 2007 Hei! Tror det er mange som venter førstemann som melder seg på svangerskapskurs. Da jeg var til jordmor i uke 14 spurte hun om vi var interessert i det, for de holder det på helsestasjonen der jeg går, så vi var heldige sånn. Jeg synes i alle fall at det er greit å få med seg siden jeg aldri har født før. Jeg gleder meg!
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 8. januar 2007 #3 Skrevet 8. januar 2007 har inntrykk av (ihverfall er det slik med de jeg kjenner) mange førstegangs går på sv.sk.kurs for å treffe og bli kjent med andre i samme område som seg selv. Vi gikk ikke på slik kurs fordi vi ikke så poenget i det. De jeg kjenner som har gått slik kurs har ikke hatt noe utbytte av det uten at de har blitt kjent med andre gravide. I stedenfor var vi en kveld på helsestasjonen sammen med noen flere og så litt film, snakket litt og div. Tror det varte 2-3 timer denne ene gangen. Det var for de som ikke gikk på sv.sk.kurs. Men det er sikkert veldig stor forskjell på kursene også. En venninde av meg skal på sv.sk.kurs og venter nr 1.
Xenaen Skrevet 8. januar 2007 #4 Skrevet 8. januar 2007 Heia, trur det heter fødselsforberedende. Jeg gikk på et i regi av det som nå heter Amathea, mens før var AAN (Alternativ til abort i Norge) for alenemødre da jeg venta nr en. Jeg meldte meg på der. Ellers er det helsestasjonen man kontakter ang slike, og det kan være litt venteliste. Det vanligste er at man gå på et slikt etter uke 20. Har også hørt om et kortere kurs som helsestasjonen holder som mer er ei gruppe. Ring helsestasjonen eller jordmor i kommunen din og spør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå