Gå til innhold

tannfrembrudd- noen med erfaring??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min er straks 5 måneder. Jeg tror han er i ferd med å få en tann nå. Han gnager og gnager, sutrer mye og er veldig varm (ikke feber).

Litt dårlig matlyst nå i morgentimene. Han hadde to omganger med sprut-gulp (oppkast?) nå nettopp, og jeg lurer på om det er en sammenheng mellom slik gulping og tannfrembrudd? Eller kan det være noe annet som er grunnen?

Han virker litt slapp men er blid og glad, så lenge jeg er i nærheten.

Er takknemlig fo r raskt svar.

Dette er mitt første barn så jeg mangler erfaring her.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig forskjellig fra unge til unge, men minstemann (8mnd) hadde nokså like symptomer som gutten din:

Sutret dagen lang, klødde i munnen, siklet mye (det fortsetter helt til det har kommet 16 tenner), hadde dårlig matlyst, sov urolig. Gutten min har alltid hatt følsom mage, og har kastet opp i forbindelse med luftveisinfeksjoner, tannfrembrudd osv. Men jeg tror ikke oppkast er et veldig vanlig symptom på tannfrembrudd.

Det dukker nok opp et riskorn eller to hos gutten din snart :o)

Skrevet

Det med gulping vet jeg ikke... men jenta mi siklet mye og hadde dårlig matlyst når den tredje tannen kom.. og veldig sutrete og gråt mye på kveldstid.. så tror nok det kan ha en sammenheng.. det er nok ikke så lenge til:)

Skrevet

Har aldri hørt om gulping pga tenner, men sår rumpe kan de få når tennene titter frem. Har gjort det på mine hvertfall

Skrevet

Hva? Hehe,sorry måtte le litt :) Hvorfor i alle dager får di sår rumpe??Det må være en fleip SaDa;)

Skrevet

Den såre rumpen kan komme som en indirekte følge av at de får tenner pga at de ofte kan få løs mage i forbindelse med tenner :) Men tenner i seg selv gir nok ingen sår rumpe hihi

Skrevet

Takk for alle gode svar! Nå er han i bedre form enn i sta. Pluss at jeg har "glemt" bekymringen litt fordi han nettopp rullet fra rygg til mage for første gang!! Pappa er på jobb, men alt er filmet med videokamera. Gutten stråler som en sol selv, så han også har nok glemt at det klør i gommene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...