Gå til innhold

Mensen - hvor lenge etter SA?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er sikkert individuelt som alt annet, og det er sikkert tråder om dette emnet et eller annet sted her inne fra før, men uansett - hvor lenge etter en helt ukomplisert sa kommer tanta? Det er tre uker siden min - og jeg venter utålmodig!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg tok det 7 uker etter MA, men jeg hadde også lange sykluser før svangerskapet. Har lest om de som også får det etter 4 uker.

Min mens kom for 2 uker siden og de 7 ukene føltes som en evighet.

Nå venter jeg nesten like utolmodig på EL.

Skrevet

4-6 uker er vel det mest vannlige, så det er nokl litt tidlig å vente den allerede. Vet du om du har hatt el etter din SA?

Skrevet

Jeg hadde EL 18 dager etter utskrapningen, og mensen kom 5 uker etter SA. Skjønner godt at du er utålmodig, man vil jo komme videre, men som Nungo sier kan de ta så mye som 6 uker normalt sett.

Ikke så lett å finne EL heller med mindre du har tegn som viser EL.

Skrevet

Nei, hvor el er oppi dette skal gudene vite :-) Ikke er jeg flink til å tolke evt tegn heller siden vi fikk det til etter to pp sist gang. Nå er jeg imidlertid redd for evt å bli (ha blitt) gravid for tidlig etter sa (!) Vi har vært litt kaniner i det siste - har lykkelig mann i huset:-) Noen som vet hvilke ulemper det evt er å bli for fort gravid etter sa? Huff, man bekymrer seg jo over alt mulig også da..

Skrevet

Jeg tror ikke du skal bekymre deg for det. Noen sier man bør vente en syklus, men en like vanlig oppfatning er at kroppen ikke blir gravid før den er klar. Du må gjøre det som føles riktig for deg, blir du gravid igjen kjapt, er kroppen sikkert klar og klarer den utfordringen. Nyt de gode dagene isteden for å bekymre deg...ü

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...